Toekomst van Ascendant Studios in twijfel na lancering van nieuwe studio
Sep 13, 2024 10:43 PMOngeveer 20 ontwikkelaars van Ascendant Studios, waaronder de voormalige CEO, hebben zich aangesloten bij Dan Houser's Absurd Ventures om een nieuwe studio op te richten in San Rafael, Californië: Absurd Marin. Deze studio, geleid door Bret Robbins, zal werken aan een verhaalgedreven actie-avonturenspel, losstaand van andere projecten in het A Better Paradise-universum. Dit nieuws komt na de aanzienlijke ontslagen bij Ascendant na de lancering van Immortals of Aveum, waarbij de studio te maken had met slechte verkoopcijfers.
Ondanks eerdere uitspraken van Robbins dat het verhaal van Immortals nog niet was verteld, lijkt de toekomst van Ascendant Studios onduidelijk nu het merendeel van het personeel is vertrokken. Absurd Ventures, opgericht door Dan Houser in 2020, heeft al eerder thema's van kunstmatige intelligentie en verslaving besproken in hun aankomende projecten.
Wat is A Better Paradise en wat kunnen we verwachten van de nieuwe studio?A Better Paradise is een aankomende game die zich richt op verhaalvertelling en innovatieve gameplay. De nieuwe studio, Absurd Marin, zal zich specifiek richten op het creëren van een unieke ervaring in deze wereld. Fans kunnen uitkijken naar een diepgaande verhaallijn en boeiende gameplay-elementen die ongeveer het tegenovergestelde beloven van de sombere cijfers die Immortals of Aveum kende.
Immortals of Aveum was de eerste grote titel van Ascendant Studios, maar door tegenvallende verkoopresultaten heeft het geleid tot grote veranderingen binnen het team. De game zelf was een meeslepende actiegame met een sterke focus op magische gevechten en had aanvankelijk veel verwachtingen rond zijn release. De toekomst van deze franchise blijft echter onzeker nu belangrijke leden van het ontwikkelingsteam zijn vertrokken.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's always interesting to see how former developers regroup and carve out new identities in this rapidly changing industry. Absurd Marin definitely has a chance to bring some fresh storytelling to the table, and it'll be exciting to see what they cook up apart from the shadows of Immortals of Aveum
It's always a bittersweet moment when talented developers part ways with a studio, especially after a tough launch like Immortals of Aveum. However, the formation of Absurd Marin under Dan Houser has the potential to bring fresh and exciting narratives to the gaming world, so here’s hoping they redefine storytelling in action-adventure games
It's always tough to see a studio face challenges, especially after investing so much into a project like *Immortals of Aveum*. The emergence of Absurd Marin could be a refreshing opportunity for these talented developers to explore new narratives and gameplay, and I'm curious to see how their fresh start under Dan Houser's guidance will unfold