Turn 10 Studios kondigt aanpassingen aan in het progressiesysteem van Forza Motorsport, de populaire racespel dat vorig jaar is uitgebracht. Spelers hadden kritiek op het systeem van auto-upgrades wat leidde tot de beslissing van de ontwikkelaar om veranderingen door te voeren. Voornaamste wijzigingen zijn onder meer de mogelijkheid om auto-onderdelen op elk gewenst moment te upgraden, los van het level van de auto, en een vereenvoudigde manier om Car Points te verdienen en in te ruilen voor Credits. De nieuwe balans met betering van het progressiesysteem zal naar verwachting in maart in werking treden met een aankomende grote update. De exacte datum van de update blijft tot dusver onbekend. Begin dit jaar gaf Turn 10 reeds te kennen Forza Motorsport te willen verbeteren. De game werd geprezen om de ode aan de autosport en het authentieke gevoel van racen op klassieke circuits, maar kritiek was er op de singleplayermodus.

Wat is er veranderd in het progressiesysteem van Forza Motorsport?

In het vernieuwde progressiesysteem van Forza Motorsport kunnen spelers auto-onderdelen upgraden ongeacht het level van de auto, en Car Points verdienen die makkelijker in te ruilen zijn voor Credits. Dit moet zorgen voor een betere spelervaring en meer balans in het spel.

Forza Motorsport staat bekend om zijn diepgaande en realistische race-ervaring. Het franchise, ontwikkeld door Turn 10 Studios, is een pilaar van de racegenre op zowel Xbox als pc, waarbij elke release veel aandacht krijgt van zowel pers als spelers. Het progressiesysteem en het tunen van auto's zijn kernonderdelen van de serie, waardoor aanpassingen aan deze systemen een significante impact hebben op de spelervaring. Met de bevestiging dat het spel zich richt op authentieke race-ervaringen, blijft Forza Motorsport een belangrijke titel voor fans van racegames.