
Ubisoft beweert dat spelers van The Crew het eigendom van de game verkeerd begrijpen
Apr 10, 2025 12:01 PMUbisoft heeft gereageerd op de rechtszaak van een aantal spelers van The Crew die getroffen zijn door het sluiten van het spel. De aanklacht stelt dat Ubisoft consumenten heeft misleid over hun eigendom van het spel. De juridische strijd begon na de sluiting van de online racegame vanwege serverinfrastructuur en licentieproblemen. Ubisoft beweert dat spelers geen reden hadden om te geloven dat ze “volledige eigendom” van het spel aanschafte. In hun verdediging houden ze vol dat de verpakking van het spel duidelijk maakte dat het om een beperkte licentie ging en dat Ubisoft het recht had om toegang tot het spel te annuleren. De rechtszaak loopt nog en Ubisoft moet voor eind april reageren op nieuwe beschuldigingen die door de spelers zijn ingediend, waaronder kwesties rond in-game valuta.
Wat gebeurt er nu met The Crew na de rechtszaak?De rechtszaak tegen Ubisoft gaat verder, en het is nog niet duidelijk of er gevolgen zullen zijn voor de toekomst van The Crew. Ubisoft moet binnenkort reageren op de aanvullende beschuldigingen, wat kan leiden tot een oplossing of verdere juridische complicaties.
The Crew is een open wereld racegame die spelers de vrijheid biedt om een enorme map te verkennen die de Verenigde Staten simuleert. Het spel focust op multiplayer-ervaringen en samenwerking tussen spelers, wat de huidige rechtszaak ook relevant maakt in termen van verwachte functionaliteit en service van de game. Met de opkomst van The Crew Motorfest zijn gamers benieuwd naar de impact van deze juridische problemen op toekomstige titels binnen de franchise.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Ubisoft’s puffery defense is such a corporate cop-out—imagine hyping a game’s social features for years, then calling it meaningless when it’s convenient. This whole mess just proves digital ownership is often a glorified rental, and players are rightfully fed up.

This lawsuit really highlights the growing disconnect between how players view game ownership and how publishers define it—Ubisoft’s puffery defense feels like a slap in the face to long-term fans. It’s wild how often marketing promises clash with the fine print, leaving gamers holding the bag when servers shut down.