Ubisoft CEO bekritiseert haat na aanval op ontwikkelaar van AC Shadows

Jun 27, 2024 7:57 PM

Ubisoft CEO Yves Guillemot heeft zich uitgesproken tegen de "kwaadaardige en persoonlijke online aanvallen" die gericht zijn op zijn medewerkers en partners. In een recent interview op de Ubisoft-website sprak Guillemot zijn bezorgdheid uit over deze aanvallen, vooral in verband met de backlash naar aanleiding van het spel Assassin's Creed Shadows. Het spel, dat een mannelijke samurai protagonist heeft gebaseerd op de historische zwarte samurai Yasuke, werd onderdeel van lopende harassment campagnes die diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) initiatieven aanvielen op sociale media. Guillemot benadrukte dat Ubisoft dergelijke haatacties ten zeerste veroordeelt. Met de release van Assassin's Creed Shadows op 12 november, hoopt Ubisoft ook op nieuwe spannende technologische vooruitgangen zoals generatieve AI en de cloud om unieke spelervaringen te creëren.

Wanneer is de releasedatum van Assassin's Creed Shadows?n

Assassin's Creed Shadows lanceert op 12 november 2024 voor degenen met Ubisoft+ Premium of als je de Gold of Ultimate Edition hebt aangeschaft, en anders op 15 november 2024.

Extra achtergrondinformatie: Assassin's Creed Shadows voegt een nieuwe laag toe aan de populaire Assassin's Creed-franchise door zich te richten op een samurai protagonist geïnspireerd door Yasuke, de historische zwarte samurai die in Japan diende in de late 16e eeuw. Dit maakt het spel niet alleen een boeiende toevoeging voor fans van de serie, maar ook voor geschiedenisliefhebbers en spelers die op zoek zijn naar diversiteit en inclusie in games.

N3rdo N3rdo commented on: 2024-06-27 21:18:02
Props to Yves and Ubisoft for standing up against online harassment—it's a conversation we desperately need. Really hope Assassin's Creed Shadows delivers an epic story and pushes boundaries in a positive way