UBISOFT CEO OVER GENERATIEVE AI IN DE GAMINGINDUSTRIE
Mar 19, 2024 4:00 PMUbisoft's CEO Yves Guillemot heeft bevestigd dat het bedrijf experimenterend met generatieve AI-technologie stappen voorwaarts maakt in de gamingindustrie. Tijdens GDC, een achter-gesloten-deuren evenement, liet Ubisoft hun Neo NPC generatieve AI-project zien. Guillemot zegt dat alle nieuwe technologieën overwogen en getest moeten worden en merkt op dat generatieve AI al een tijdje aanwezig is in de sector. Ondanks eerdere controverses rondom Ubisoft's Quartz NFT's en Web 3-partnerschappen blijft het bedrijf nieuwe technologieën verkennen, waaronder nu dus ook generatieve AI.
In de demonstraties konden spelers via spraakopdrachten met NPC's (niet-speelbare karakters) interacteren, die vervolgens reageerden met gesproken reacties, gezichtsuitdrukkingen en gebaren. Dit biedt een interessante nieuwe dynamiek in de interactie met game karakters, alhoewel het duidelijk is dat deze technologie zich nog in de experimentele fase bevindt. Naast Ubisoft is ook Square Enix bezig met het onderzoeken van generatieve AI voor videogames. Er is veel financiële interesse in de technologie, met bijvoorbeeld NVIDIA die onlangs AI-technologieën onthuld heeft. De eerste indrukken van de Neo NPC-demos suggereren dat er potentie is, maar het is nog onduidelijk hoe dit in volledige game ervaring geïntegreerd zal worden.
Wat zijn de voordelen van generatieve AI in videogames?Generatieve AI kan zorgen voor meer dynamische en realistische interacties met NPC's in games, waardoor de spelervaring persoonlijker en immersiever kan worden. De technologie kan ook helpen om meer variatie in gamescenario's en -dialogen te brengen zonder dat dit veel extra productietijd kost.
Ubisoft staat bekend om hun populaire titels zoals Assassin's Creed en Far Cry. Het bedrijf experimenteert al enige tijd met nieuwe technologieën, waaronder de implementatie van blockchain in games zoals Ghost Recon: Breakpoint. Deze bewegingen weerspiegelen Ubisoft's streven om voorop te lopen in de industrie door het integreren van recente tech trends in hun software en spelervaringen.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Ubisoft's foray into generative AI presents an intriguing shift in game development, potentially transforming NPC interactions and storytelling. As major players like Square Enix also delve into this space, the charm of AI-driven characters and narratives could shape the next wave of immersive gaming experiences, hinting at an industry-wide pivot toward innovative technologies.
Ubisoft's exploration of generative AI for NPC development at GDC 2024 is a fascinating pivot after the Quartz and Web3 controversies. The potential for AI to dynamically shape NPC interactions and storytelling in games is an exciting prospect that could transform gaming experiences in the future. It's encouraging to see industry leaders like Ubisoft pushing the boundaries of technology to enhance player immersion and engagement.