Ubisoft's directeur van abonnementen, Philippe Tremblay, heeft recentelijk uitgesproken dat gamers comfortabel moeten worden met het niet bezitten van hun games, om de groei van videogame abonnementsservices te bevorderen. Tremblay benadrukte dat de mentale verschuiving die bij consumenten moet plaatsvinden vergelijkbaar is met de overgang van het fysiek bezitten van CD's en DVD's naar streamingdiensten. Hij stelt dat de toekomst van gaming veelal digitaal zal zijn, maar waarborgt dat de voortgang en betrokkenheid bij games behouden blijven, zelfs als games niet fysiek eigendom zijn. Verdere discussies rond het fysiek versus digitaal bezitten van games raken ook aan zaken als gamepreservatie en de risico's van het verliezen van games door server shutdowns.
Waarom gelooft Ubisoft dat het niet bezitten van games de norm wordt in de toekomst?
nUbisoft gelooft dat naarmate consumenten meer vertrouwd raken met digitale modellen, vergelijkbaar met de transitie in muziek en film, zij het gemak en de flexibiliteit van abonnementsdiensten zullen omarmen, waarbij de toegankelijkheid van games als dienst steeds meer op de voorgrond treedt.
De 'Prince of Persia' franchise, waarbij in het artikel 'Prince of Persia: The Lost Crown' wordt genoemd, is een langlopende en populaire serie games die begon in 1989. De games staan bekend om hun focus op platforming, puzzels en gevechten, met een verhaal dat vaak draait om tijdreizen en het voorkomen van catastrofale gebeurtenissen. De aankondiging van 'The Lost Crown' brengt een nieuwe titel in de reeks die volgt op een lange pauze na de laatste grote release, waardoor dit nieuwe spel hoge verwachtingen schept bij fans van de serie.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!