Quantcast
Ubisoft geconfronteerd met rechtszaak over sluiting van The Crew
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Ubisoft geconfronteerd met rechtszaak over sluiting van The Crew

Nov 12, 2024 11:57 AM

Ubisoft is aangeklaagd door twee gamers vanwege de sluiting van het open-wereld racingspel The Crew, dat in maart onbruikbaar werd gemaakt. De rechtszaak, die op 4 november is ingediend, stelt dat de gamers in de veronderstelling verkeerden dat ze het spel daadwerkelijk gekocht hadden in plaats van een beperkt licentieverdrag voor gebruik. Dit juridisch geschil draait om de vraag of consumenten echt eigenaar zijn van de digitale content die ze kopen. De gamers gebruikten een vergelijking met een pinballmachine die zonder waarschuwing ontmanteld wordt door de fabrikant. De rechtszaak vraagt om financiële compensatie voor de gedupeerden. Ubisoft heeft geen commentaar gegeven. De situatie heeft geleid tot veranderingen in de manier waarop digital marketplaces, zoals Steam, hun verkoopvoorwaarden klarer maken voor kopers, omdat binnenkort een wet in Californië in werking treedt die gebruikers informeert dat ze enkel een licentie kopen.

Wat zijn de gevolgen van de sluiting van The Crew voor gamers?

De sluiting van The Crew betekent dat geen enkele versie van het spel, zowel fysiek als digitaal, gespeeld kan worden door mensen die het al sinds de lancering in 2014 bezitten. Dit zorgt voor frustratie onder gamers die moeite hebben om de volledige waarde uit hun aankoop te halen.

The Crew, ontwikkeld door Ubisoft Reflections, werd in 2014 gelanceerd en bood spelers de mogelijkheid om door een gedetailleerde open wereld te racen met verschillende voertuigen. Het spel stond bekend om zijn multiplayer-mogelijkheden en het verkennen van de VS op een unieke manier. Met de sluiting van het origineel heeft Ubisoft geen stappen ondernomen om het spel offline beschikbaar te maken, in tegenstelling tot de opvolgers The Crew 2 en The Crew: Motorfest, die wel offline versies hebben. Dit benadrukt de aanhoudende discussie over digitale eigendom en licentieovereenkomsten binnen de videogame-industrie.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen