Ubisoft schrapt Driver TV-show, maar serie niet opgegeven

Jul 15, 2024 12:28 PM

Ubisoft heeft de Driver TV-adaptatie geannuleerd, maar verzekert fans dat het werkt aan andere spannende projecten binnen de geliefde raceserie. Volgens Ubisoft werd de show, die in 2021 werd aangekondigd als een samenwerking met streamingdienst Binge, geannuleerd na het ontbinden van het filmgerelateerde dochteronderneming Hotrod Tanner LLC. De ontwikkelaar benadrukt echter dat er nog steeds andere projecten in ontwikkeling zijn die met de Driver-franchise te maken hebben. Het laatste hoofdspel, Driver: San Francisco, werd uitgebracht in 2011 en kreeg lovende kritieken vanwege zijn unieke en boeiende gameplay. Ondanks recente tegenslagen, blijft Ubisoft trouw aan de serie door te streven naar nieuwe ontwikkelingen binnen de franchise.

Waarom is de Driver TV-serie geannuleerd?

De Driver TV-serie werd geannuleerd omdat Ubisoft het filmgerelateerde dochteronderneming Hotrod Tanner LLC heeft ontbonden, waarmee de samenwerking met Binge voor de serie werd stopgezet.

Driver: San Francisco, het laatste hoofdspel in de Driver-serie uitgebracht in 2011, werd geprezen voor zijn frisse benadering van het arcade-racegenre. Het spel introduceerde een unieke mechaniek waarbij spelers van voertuig kunnen wisselen tijdens het rijden, wat voor een dynamische en afwisselende gameplay zorgde. Fans van de serie hopen nog steeds op een nieuw hoofdstuk, en Ubisoft's toewijding aan de franchise hint op spannende toekomstperspectieven.