Hoeveel tijd kregen winnaars om hun speech te houden tijdens The Game Awards?

Winnaars kregen opvallend weinig tijd om hun speech te geven tijdens The Game Awards, wat leidde tot frustratie bij enkele winnaars.

Swen Vincke, de regisseur van het bekroonde Baldur's Gate 3 en de CEO van Larian Studios, heeft zijn volledige dankwoord online geplaatst, de speech die hij vanwege tijdgebrek niet volledig kon geven tijdens de show. Hij sprak van een grote eer om te winnen in een jaar met zoveel sterke concurrentie. Hij prees ook zijn team bij Larian Studios, met name de QA-testers voor hun inzet en droeg de award op aan collega's, vrienden en familie die de ontwikkelingsperiode niet overleefd hebben. Vincke toonde zijn waardering voor Dungeons & Dragons-uitgever Wizards of the Coast, ondanks recente ontslagen daar en bij moederbedrijf Hasbro.

Baldur's Gate 3 viel in meerdere categorieën in de prijzen, zoals voor beste acteerwerk en beste role-playing game. Daarnaast werden andere games en producties bekroond, zoals Alan Wake 2 voor beste regie en HBO's The Last of Us voor beste adaptatie.

Baldur's Gate 3 is een veelgeprezen role-playing game, ontwikkeld door Larian Studios. Het is het derde deel in de Baldur's Gate-serie, die bekend staat om zijn complexe verhaallijnen en diepgaande karakterontwikkeling - een serie die zijn wortels heeft in de wereld van Dungeons & Dragons. De game biedt een rijke ervaring die aansluit bij zowel nostalgie voor de eerdere delen als eigentijdse gameplay-mechanieken. Ontwikkelaar Larian Studios heeft met dit deel nieuwe maatstaven gezet in de wereld van digitale role-playing games.