Update 1.5.5 bereikt The Finals: balansaanpassingen, crash oplossingen

Jan 24, 2024 12:53 PM

Gamers opgelet: 'The Finals' heeft een nieuwe update gekregen! Ontwikkelaar Embark Studios heeft update 1.5.5 uitgerold waarin een aantal belangrijke balansaanpassingen zijn doorgevoerd. De wijzigingen hebben onder meer betrekking op de levensduur van onkwetsbaarheid na een herleving, die is verkort naar 0,75 seconden van 1,5 seconden. Daarnaast zijn er diverse aanpassingen gedaan aan wapens en gadgets, en zijn er crash-problemen aangepakt om de spelervaring te verbeteren.

In de update zijn er ook verbeteringen doorgevoerd in het matchmaking-systeem voor toernooien, waardoor spelers met vergelijkbare vaardigheden tegen elkaar zullen uitkomen. Wat betreft de crossplay-settings, deze kunnen nu succesvol worden uitgeschakeld. Ook is er nieuwe content in de winkel beschikbaar. De ontwikkelaar heeft aangekondigd dat er in de update van volgende week nog meer veranderingen zullen volgen, waaronder een overhaul van de Recon Senses-vaardigheid voor de Medium build.

'The Finals' is een gratis te spelen competitieve first-person shooter, ontwikkeld door voormalige ontwikkelaars van de Battlefield-reeks. Het spel heeft veel aandacht getrokken met de indrukwekkende destructietechnologie en kende een sterke start met een hoge piek in gelijktijdige spelers op Steam. Hoewel er controverse was met betrekking tot het gebruik van AI-stemmen in plaats van acteurs, heeft Embark aangegeven dat games maken zonder acteurs niet het einddoel is en dat er een mix gebruikt wordt van opgenomen stemmen en door AI gegenereerde tekst-naar-spraak. Het probleem met valsspelers lijkt ook aangepakt, aangezien de ontwikkelaar verklaarde dat het probleem vorige maand is opgelost.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen in update 1.5.5 van 'The Finals'?

De belangrijkste wijzigingen in update 1.5.5 van 'The Finals' zijn de balansaanpassingen aan wapens en gadgets waaronder verkorte onkwetsbaarheid na revival, verbeteringen in het matchmaking-systeem, de mogelijkheid om crossplay uit te schakelen en oplossingen voor crash-problemen. Tevens wordt gewerkt aan een verbetering van de Recon Senses-vaardigheid die in de komende update zal verschijnen.

'The Finals' heeft al snel een grote spelersbasis opgebouwd en toont duidelijk de ervaring van het team dat voorheen aan Battlefield werkte. Het spel is bijzonder vanwege de destructieve omgevingen die het biedt, een element dat spelers veel ruimte geeft voor creatieve speelstijlen en tactische beslissingen. De stevige start en aanhoudende updates tonen aan dat Embark Studios vastberaden is om 'The Finals' tot een stabiele esports-favoriet te maken.