Vechtspel Legende BrolyLegs Begum Overleden op 35-jarige leeftijd

Mar 20, 2024 8:09 PM

De bekende Street Fighter pro en icoon binnen de fighting game community (FGC), Michael "BrolyLegs" Begum, is op 35-jarige leeftijd overleden. Begum stond bekend om zijn vaardigheden met het personage Chun-Li in de Street Fighter-serie van Capcom en was tevens een belangrijke partner van de AbleGamers Foundation. Zijn familie heeft het nieuws via Twitter gedeeld en vraagt fans om hun herinneringen en verhalen te delen.

Michael Begum, geboren met arthrogryposis, waardoor hij zijn armen en benen niet kon bewegen, werd een vooraanstaand lid van de FGC ondanks zijn handicap. In een documentaire uit 2016 op het officiële Street Fighter YouTube-kanaal, besprak hij zijn handicap en zijn motivatie om een van de beste te worden, een inspiratiebron voor velen binnen de gaming gemeenschap. Sinds het nieuws van zijn overlijden is er een stortvloed van berichten op sociale media gepost door fans en leden van de FGC die spreken over zijn vriendelijkheid en iconische status.

Hoe heeft Michael 'BrolyLegs' Begum leren gamen met zijn handicap?

Begum heeft zichzelf geleerd te gamen vanaf jonge leeftijd ondanks zijn arthrogryposis. Hij gebruikte zijn kin en mond om de controller te besturen en werd zo een gerespecteerde Street Fighter-speler en coach.

Street Fighter is een van de meest invloedrijke fighting game series, ontstaan in 1987, en bekend om de rijke personage selectie en diepe technische gameplay. De serie heeft een fervente volgelingen en een competitieve scene die de wereld omspant. BrolyLegs heeft met zijn indrukwekkende vaardigheid en doorzettingsvermogen een blijvende indruk achtergelaten op de serie en zijn gemeenschap.