
Verbazingwekkende onthullingen uit de Witcher 4 Tech Demo door CD Projekt Red en Epic
Jun 16, 2025 4:00 PMIn een recente presentatie op Unreal Fest 2025 heeft CD Projekt Red indrukwekkende beelden getoond van de technologie die gebruikt wordt voor The Witcher 4. Het team heeft een 14 minuten durende demo gepresenteerd die draait op Unreal Engine 5 en 60fps haalde op een basis PlayStation 5. De demo bevat prachtige landschappen en gedetailleerde karaktermodellen en laat zien hoe CD Projekt Red de overstap maakt van RedEngine naar Unreal Engine 5 om multigame ontwikkeling te ondersteunen. De ontwikkelaars hebben ervoor gekozen om te focussen op het creëren van een solide ervaring op consoles, nadat ze problemen hadden ondervonden bij eerdere projecten.
Wat zijn de meest opvallende technische kenmerken van The Witcher 4 demo?De demo van The Witcher 4 toont verschillende baanbrekende technologieën, waaronder hardware ray tracing, het gebruik van de Nanite-foliage techniek voor realistische vegetatie en een dynamische verlichting vanuit de hardware. Deze technieken zorgen ervoor dat de visuals op alle platformen consistent blijven zonder in te boeten op kwaliteit.
Daarnaast wil The Witcher 4 zich onderscheiden van eerdere iteraties door een open wereld en een dynamische dag-nacht cyclus te bieden, wat nieuwe uitdagingen met zich meebrengt voor de ontwikkeling van de omgevingen. CD Projekt Red staat bekend om zijn ambitieuze RPG's, met succesvolle titels zoals The Witcher 3 en Cyberpunk 2077. De verwachtingen voor The Witcher 4 zijn hoog, vooral gezien de toewijding aan vocale prestaties en de mogelijkheid tot multiplayer gameplay.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

CD Projekt Red really flexed their tech muscles with this demo—60fps and ray tracing on a base PS5 is no small feat. It’s wild to see how much they’ve leveled up since switching to Unreal Engine 5.

CDPR’s shift to Unreal Engine 5 seems to be paying off—those ray-traced visuals at 60fps on PS5 are seriously impressive. Can’t wait to see how those dynamic world elements translate into actual gameplay