Verkoop van Braid Anniversary Edition Daalt, Zegt Ontwikkelaar Jonathan Blow
Jul 31, 2024 1:50 PMJonathan Blow, de ontwikkelaar van Braid, heeft recentelijk aangegeven dat de Braid: Anniversary Edition vreselijk slecht heeft verkocht. Dit heeft geleid tot financiële onzekerheid en uitdagingen om zijn personeel voltijds in dienst te houden. Braid, oorspronkelijk uitgebracht in 2008 op Xbox Live Arcade, wordt beschouwd als een van de beste indie games aller tijden. In mei 2024 werd de Anniversary Edition uitgebracht, voorzien van volledig hergeschilderde kunstwerken, nieuwe puzzels en diepgaande commentaar, beschikbaar op een breed scala aan platforms, waaronder Steam, Nintendo Switch, PlayStation 4 en 5, Xbox One en Xbox Series X/S, Android, en iOS via een Netflix-abonnement. Ondanks de updates en de brede beschikbaarheid, heeft deze editie niet hetzelfde succes kunnen behalen als het origineel.
Waarom heeft Braid: Anniversary Edition geflopt?De redenen voor het slechte verkoopresultaat van Braid: Anniversary Edition zijn veelzijdig. Jonathan Blow heeft zelf aangegeven dat veel van de platforms waarop het spel uitgebracht is, inmiddels niet meer populair zijn. Daarnaast is er een vermoeden dat er simpelweg weinig vraag was voor een remaster van een spel dat nog steeds prima speelbaar is in zijn originele vorm.
Braid, uitgebracht in 2008, was een revolutionaire indie game die veel lof oogstte voor zijn innovatieve gameplay en diepgaande verhaallijn. Het spel maakte deel uit van de opkomst van indie games en zette de toon voor vele andere ontwikkelaars. De remaster, die nieuwe kunstwerken en commentaar toevoegde, kon blijkbaar niet hetzelfde publiek bereiken als het origineel, ondanks de vele verbeteringen.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans