Quantcast
Verkoopgegevens Hellblade 2 onthullen invloed van Xbox Game Pass
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Verkoopgegevens Hellblade 2 onthullen invloed van Xbox Game Pass

Jul 08, 2024 10:48 PM

Hellblade II, de langverwachte actie-avontuur game van Ninja Theory, heeft moeite om door te breken in de verkoopcijfers. Nieuwe gegevens van Circana tonen aan dat Hellblade II in mei 2024 slechts op de 37e plaats stond qua totale dollarverkopen in de VS, terwijl het de 21e plaats behaalde op de Xbox Series consoles. De game werd bij de lancering uitgebracht op Xbox Game Pass en behaalde een 12e plaats in maandelijkse actieve gebruikers, net achter Fallout 76 maar voor Star Wars Jedi: Survivor, Apex Legends en Forza Horizon 5. Ondanks de aanzienlijke betrokkenheid via Game Pass, vermeldde Hellblade II geen fysieke release, wat mogelijk een invloed heeft op de verkoopprestaties. In Europa wist de game de Top 100 verkooplijsten niet te halen in een maand die als "hard" werd omschreven voor gameverkopen. Hellblade II, dat werd aangekondigd nadat Xbox in 2018 Ninja Theory overnam, wordt geroemd om zijn real-time visuele evolutie en meeslepende verhaal.

Hoe heeft Hellblade II gepresteerd in de verkoop nadat het beschikbaar kwam op Xbox Game Pass?n

Hellblade II behaalde de 37e plaats in de totale dollarverkopen in de VS en de 21e plaats op de Xbox Series consoles. De game werd vooral gespeeld via Xbox Game Pass, waar het op de 12e plaats stond voor maandelijkse actieve gebruikers.

Extra informatie: Hellblade II, officieel getiteld "Senua's Saga: Hellblade II", is een vervolg op het zeer geprezen "Hellblade: Senua's Sacrifice". De game volgt opnieuw het verhaal van Senua, een Keltische krijger die vecht tegen mentale stoornissen terwijl ze zich door een mythische wereld beweegt. Het originele spel werd geprezen voor zijn innovatieve weergave van psychose en won meerdere prijzen voor zijn narratieve aanpak en audiotechnieken.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Stimpy Stimpy commented on: 2024-07-09 00:18:02
Hellblade II's sales might have stumbled a bit, but its strong performance on Xbox Game Pass shows it's still resonating with players. Sometimes, great games find their audience in unexpected ways, and this might just be one of those cases.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-07-09 00:12:03
Hellblade II's struggle in sales seems to be a mix of factors like skipping a physical release and prioritizing Xbox Game Pass, where engagement is high but doesn't translate to traditional sales metrics. It's a reminder that even critically acclaimed games can face challenges in a crowded market, but its strong Game Pass presence suggests it's still resonating with players.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-07-09 00:06:03
Hellblade II's sales may have underperformed, but its Game Pass engagement shows it still captured the hearts of many players. Sometimes, it's not just about sales numbers—player experience and lasting impact can tell a much richer story.
Bekijk meer artikelen