Zelda-liefhebbers die uitkeken naar een "Mario Maker"-achtige ervaring voor Zelda zullen teleurgesteld zijn; volgens serie-producer Eiji Aonuma past zo'n concept niet bij Legend of Zelda. In een interview gaf hij aan dat ze bij games zoals het aankomende Tears of the Kingdom creativiteit willen stimuleren, niet eisen. Het belangrijkste is dat spelers op eigen wijze door de game kunnen navigeren. Hoewel sommige fans graag de mogelijkheid willen om zelf dungeons te creëren, meent Aonuma dat dit niet voor iedereen is weggelegd en daarmee geen goede fit zou zijn voor de serie. In de remake van Link's Awakening zat wel een feature om dungeons te bouwen, maar dit was lang niet zo uitgebreid als bij Mario Maker. Echter, volledige Zelda-level creatietools lijken voor nu van de tafel.

Waarom is er geen Zelda Maker game vergelijkbaar met Super Mario Maker?

Volgens Eiji Aonuma, de producer van de Zelda-serie, is het niet de visie die ze voor Legend of Zelda hebben om spelers te verplichten tot creativiteit. Ze faciliteren liever op een manier die creativiteit stimuleert zonder dit op te leggen.

Extra achtergrondinformatie over het betreffende spel: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is het langverwachte vervolg op het succesvolle The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dit nieuwe avontuur zal verder bouwen op de open wereld gameplay waar het voorgaande deel alom voor geprezen werd. Spelers kunnen opnieuw uitkijken naar het verkennen van een uitgestrekte wereld vol mysterie, uitdagende vijanden en diepgaande puzzels. Hoewel de game creativiteit hoog in het vaandel heeft, benadrukt producent Eiji Aonuma dat het een optional aspect blijft, trouw aan de kernprincipes van de Zelda-serie.