Quantcast
Verlangen naar Zelda-bouwer magie, Nintendo zegt nee
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Verlangen naar Zelda-bouwer magie, Nintendo zegt nee

Dec 21, 2023 1:31 PM

Zelda-liefhebbers die uitkeken naar een "Mario Maker"-achtige ervaring voor Zelda zullen teleurgesteld zijn; volgens serie-producer Eiji Aonuma past zo'n concept niet bij Legend of Zelda. In een interview gaf hij aan dat ze bij games zoals het aankomende Tears of the Kingdom creativiteit willen stimuleren, niet eisen. Het belangrijkste is dat spelers op eigen wijze door de game kunnen navigeren. Hoewel sommige fans graag de mogelijkheid willen om zelf dungeons te creëren, meent Aonuma dat dit niet voor iedereen is weggelegd en daarmee geen goede fit zou zijn voor de serie. In de remake van Link's Awakening zat wel een feature om dungeons te bouwen, maar dit was lang niet zo uitgebreid als bij Mario Maker. Echter, volledige Zelda-level creatietools lijken voor nu van de tafel.

Waarom is er geen Zelda Maker game vergelijkbaar met Super Mario Maker?

Volgens Eiji Aonuma, de producer van de Zelda-serie, is het niet de visie die ze voor Legend of Zelda hebben om spelers te verplichten tot creativiteit. Ze faciliteren liever op een manier die creativiteit stimuleert zonder dit op te leggen.

Extra achtergrondinformatie over het betreffende spel: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is het langverwachte vervolg op het succesvolle The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dit nieuwe avontuur zal verder bouwen op de open wereld gameplay waar het voorgaande deel alom voor geprezen werd. Spelers kunnen opnieuw uitkijken naar het verkennen van een uitgestrekte wereld vol mysterie, uitdagende vijanden en diepgaande puzzels. Hoewel de game creativiteit hoog in het vaandel heeft, benadrukt producent Eiji Aonuma dat het een optional aspect blijft, trouw aan de kernprincipes van de Zelda-serie.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2023-12-21 14:18:06
Totally get where Aonuma's coming from; Zelda's charm is in its meticulously crafted adventures, not just in dungeon designs that fans put together. Nintendo's focus on exploration over construction makes sense for preserving that signature Zelda magic we all dig. 🗺️✨
Stimpy Stimpy commented on: 2023-12-21 13:58:05
Well, it's a bummer for those who wanted to DIY their own Hyrule adventures, but Aonuma's got a point about Zelda's secret sauce being exploration, not construction. Nintendo's playing to the series' strengths, letting us uncover secrets in Tears of the Kingdom rather than building them from scratch.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2023-12-21 13:48:11
As much as a Zelda Maker tapped into our collective daydreams of crafting intricate dungeons, it seems like Nintendo's opting to weave that sense of creativity into the fabric of the gameplay itself, rather than handing us the Zelda construction set. It's a little bittersweet, but hey, guiding Link through wild, unscripted adventures in Tears of the Kingdom definitely has its own brand of magic. 🗺️✨
Bekijk meer artikelen