Gamers opgelet: Final Fantasy 7 Rebirth, het vervolg op de populaire remake van Final Fantasy 7, zal afhankelijk van je speelstijl een speelduur hebben van 40 tot 100 uur. De schatting werd bekendgemaakt door regisseur Naoki Hamaguchi; hij noemde 40 uur voor degenen die zich richten op het hoofdverhaal, 60 uur voor spelers die ook zijmissies oppakken, en maar liefst 100 uur voor de perfectiezoekers onder ons. Naast het hoofdverhaal biedt Rebirth een hoop optionele content, waaronder nieuwe stadjes en minigames zoals piano spelen. De game belooft een ruime verkenbare wereld, groter dan voorganger Remake.

Final Fantasy 7 Rebirth markeert het tweede deel in de remake-trilogie van de klassieke RPG Final Fantasy 7 en zal na het vertrek uit Midgar de open wereld verkennen, iets wat in het origineel het spel aanzienlijk verbreedde. Square Enix heeft al laten weten dat deze omvangrijke game voor de PS5 op twee disks wordt geleverd. De release staat gepland voor 29 februari 2024 en de game zal minstens drie maanden lang exclusief voor de PS5 verschijnen, met nog geen bevestiging voor andere platformen.

Wat kunnen spelers verwachten qua gameplay veranderingen in Final Fantasy 7 Rebirth?

Final Fantasy 7 Rebirth bouwt voort op de gameplay van Remake met een grotere focus op verkenning en bevat nieuwe elementen, zoals stadjes die niet aanwezig waren in de oorspronkelijke versie. Daarnaast worden er nieuwe side-content en minigames geïntroduceerd om de spelervaring verder te verrijken.

Extra achtergrondinformatie: Final Fantasy 7, oorspronkelijk uitgebracht in 1997 voor de PlayStation, is een van de meest invloedrijke games in de RPG-genre en heeft een diepe culturele impact achtergelaten. De Remake-serie is bedoeld om het originele verhaal in een moderne jasje te steken met verbeterde graphics en gameplay, terwijl het tegelijkertijd nieuwe elementen toevoegt om zowel oude fans als nieuwe spelers aan te spreken.