Vince Zampella onthult moderne Battlefield setting en conceptkunst

Sep 16, 2024 7:00 PM

De spannende details over de nieuwe Battlefield-game zijn eindelijk onthuld door EA, waarbij het creatieve team onder leiding van Vince Zampella bevestigt dat de game zich weer in een moderne setting zal afspelen. Dit markeert een terugkeer naar de kern van de serie, na eerdere uitspattingen in verschillende tijdperken zoals de Eerste en Tweede Wereldoorlog. De nieuwe game beschikt mogelijk over schip- en helikoptergevechten en zal ook natuurlijke rampen zoals bosbranden bevatten. De thema's en visuele opmaak herinneren aan Battlefield 4, een van de meest gewaardeerde titels uit de franchise. Dit alles wijst op een naar de basis terugkerende aanpak die fans hopelijk weer zal aanspreken.

Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de nieuwe Battlefield-game?

De nieuwe Battlefield-game keert terug naar zijn roots met traditionele klassen in plaats van het systeem van Specialisten dat niet goed ontvangen werd in Battlefield 2042. De focus ligt op kleinere, goed ontworpen speelruimtes in plaats van grote, drukke kaarten. EA heeft ook beloofd om de game vanaf de start goed te maken, om zo het vertrouwen van gamers terug te winnen.

Battlefield is een iconische franchise die gestart is in 2002 met Battlefield 1942. Het staat bekend om zijn grootschalige multiplayergevechten en realistische gameplay. De serie heeft door de jaren heen veel verschillende settings en tijdperken verkend, maar keert nu terug naar moderne oorlogsvoering, wat een nostalgische terugblik biedt naar de meest gevierde titels zoals Battlefield 3 en 4. De terugkeer naar een moderne setting is bedoeld om de gameplay opnieuw te centreren en een frisse ervaring te bieden voor zowel oude als nieuwe spelers.