Quantcast
Volgende grote release van Larian struikelt over hergebruikte ideeën uit Baldurs Gate 3
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Volgende grote release van Larian struikelt over hergebruikte ideeën uit Baldurs Gate 3

Aug 04, 2024 3:37 PM

Larian Studios, de ontwikkelaar van Baldur's Gate 3, werkt hard aan nieuwe ambitieuze RPGs, maar ondervindt uitdagingen bij het bedenken van nieuwe ideeën. Baldur's Gate 3, dat een jaar geleden uit early access kwam, heeft al veel van de beste ideeën van de studio benut. Dit komt naar voren uit een interview met Adam Smith, de schrijfdirecteur. Hij stelt dat het moeilijk is om niet in herhaling te vallen na zoveel innovatieve ideeën in hun vorige game verwerkt te hebben. Hoewel dit een terugkerend probleem is, zoals eerder gezien bij de overgang van Divinity: Original Sin naar Baldur's Gate 3, is er vertrouwen dat Larian succesvol zal blijven.

Waarom heeft Larian Studios moeite om nieuwe ideeën te bedenken na Baldur's Gate 3?

Het bedenken van nieuwe ideeën is moeilijk voor Larian Studios omdat veel van hun beste innovaties al in Baldur's Gate 3 zijn geïmplementeerd. Ze willen voorkomen dat ze zichzelf herhalen en streven ernaar om elke nieuwe game een unieke ervaring te maken.

Baldur's Gate 3, gelanceerd door Larian Studios, is een baanbrekende RPG die veel lof heeft ontvangen en talloze prijzen heeft gewonnen. De game biedt een diepe verhaallijn, gedetailleerde personages, en innovatieve gameplay-mechanieken, wat het tot een favoriet maakte onder RPG-fans. Dit succes legt echter een druk op de studio om met iets even indrukwekkends te komen voor hun volgende projecten.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-08-04 15:54:03
It's no surprise that Larian Studios is feeling the pressure to innovate after pulling off the creative feat that was Baldur's Gate 3. I bet fans will appreciate their dedication to quality and be patient for their next groundbreaking adventure.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-08-04 15:48:03
Larian Studios is in a bit of a bind, trying to top Baldur’s Gate 3’s innovation without falling into repetition. It’s a testament to how groundbreaking BG3 was, but also highlights the challenge of consistently raising the bar in RPG design.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-08-04 15:42:03
It's fascinating to see how Larian Studios grapples with the high expectations set by Baldur's Gate 3. Aiming to strike a balance between innovating and maintaining the quality they're known for is no easy feat, but it shows they're dedicated to raising the bar in the RPG genre.
Bekijk meer artikelen