Larian Studios, de ontwikkelaar van Baldur's Gate 3, werkt hard aan nieuwe ambitieuze RPGs, maar ondervindt uitdagingen bij het bedenken van nieuwe ideeën. Baldur's Gate 3, dat een jaar geleden uit early access kwam, heeft al veel van de beste ideeën van de studio benut. Dit komt naar voren uit een interview met Adam Smith, de schrijfdirecteur. Hij stelt dat het moeilijk is om niet in herhaling te vallen na zoveel innovatieve ideeën in hun vorige game verwerkt te hebben. Hoewel dit een terugkerend probleem is, zoals eerder gezien bij de overgang van Divinity: Original Sin naar Baldur's Gate 3, is er vertrouwen dat Larian succesvol zal blijven.

Waarom heeft Larian Studios moeite om nieuwe ideeën te bedenken na Baldur's Gate 3?

Het bedenken van nieuwe ideeën is moeilijk voor Larian Studios omdat veel van hun beste innovaties al in Baldur's Gate 3 zijn geïmplementeerd. Ze willen voorkomen dat ze zichzelf herhalen en streven ernaar om elke nieuwe game een unieke ervaring te maken.

Baldur's Gate 3, gelanceerd door Larian Studios, is een baanbrekende RPG die veel lof heeft ontvangen en talloze prijzen heeft gewonnen. De game biedt een diepe verhaallijn, gedetailleerde personages, en innovatieve gameplay-mechanieken, wat het tot een favoriet maakte onder RPG-fans. Dit succes legt echter een druk op de studio om met iets even indrukwekkends te komen voor hun volgende projecten.