Voormalig hoofd van Arkane Studios noemt sluiting van Microsoft dom
Oct 31, 2024 1:43 PMRaphaël Colantonio, de oprichter van Arkane Studios, heeft Microsoft bekritiseerd voor het sluiten van de studio Arkane Austin, waar hij voorheen werkte. Colantonio beschrijft de beslissing als 'stom' en 'niet goed' en vraagt zich af of het genomen is om investeerders of de aandelenmarkt tevreden te stellen. Hij benadrukt dat Arkane Austin een bijzondere groep mensen had die in staat was om unieke games te maken. Volgens hem is het onmogelijk om een team te recreëren zoals dat van Arkane Austin. De sluiting vond plaats na de moeizaam ontwikkelde game Redfall, maar Colantonio geeft niet expliciet aan dat dit de reden was. Microsoft had eerder aangekondigd dat er 1.900 banen binnen de gaming-divisie geschrapt zouden worden.
nWaarom heeft Microsoft Arkane Austin gesloten?Microsoft's beslissing om Arkane Austin te sluiten lijkt voort te komen uit een herprioritering van projecten en middelen binnen hun gaming-divisie, hoewel specifieke redenen moeilijk te achterhalen zijn.
Arkane Austin is vooral bekend van het ontwikkelen van Redfall, een game die bij de uitgave gemengde reacties ontving en een failliet project werd voor de studio. Arkane Studios heeft in het verleden succesvolle titels uitgebracht zoals Dishonored en Prey, die hen een sterke reputatie in de game-industrie hebben opgeleverd. De sluiting van Arkane Austin wordt gezien als een groot verlies voor de creatieve kracht binnen Microsofts gaming-divisie.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's a real bummer to see Arkane Austin shut down, especially given their knack for pushing creative boundaries in gaming. Losing a studio with their unique talent feels like losing a vital piece of the industry's innovation puzzle.
It's a real bummer to see a studio like Arkane Austin shut down, especially with their track record of creativity and innovation. You can't help but feel that cutting such specialized talent for short-term investor appeasement is a huge loss for the gaming community as a whole.
It's a real bummer to see Arkane Austin get shut down, especially since their unique talents created some of the most immersive experiences in gaming—Prey still holds a special place in many hearts. This feels like a classic case of prioritizing short-term financials over long-term creative potential, and it's tough to see the industry lose such a skilled team.