
Voormalige Bethesda-ontwikkelaar onthult waarom Elder Scrolls en Fallout laden
May 01, 2025 1:14 PMBethesda blijft het onderwerp van discussie door hun herkenbare laadschermen in spellen zoals Starfield en The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Een voormalig ontwikkelaar van Bethesda, Bruce Nesmith, legt uit dat deze laadschermen een noodzakelijk kwaad zijn door het ontwerp van open-wereld RPG's. Laadschermen helpen de spelervaring te behouden door de positionering van objecten en fysica te registreren na het verlaten van een gebied. Hoewel er technologische vooruitgang is, blijft dit probleem bestaan in Bethesda's gedetailleerde en grafisch intensieve wereld. De arsenaal aan klachten over de frequentie van laadschermen bij Starfield, met name in de cyberpunkstad Neon, heeft modders aangespoord om deze te verhelpen.
Waarom heeft Starfield zoveel laadschermen?Starfield heeft veel laadschermen vanwege de manier waarop de Creation Engine van Bethesda werkt en de noodzaak om prestaties te optimaliseren in complexe, open-wereld omgevingen. De architectuur van leur spellen maakt segmentatie en laadschermen onvermijdelijk om de spelervaring te waarborgen.
Starfield is uitgegeven in 2023 en markeert de eerste grote nieuwe IP van Bethesda in jaren. Na de vrijgave ontvingen fans gemengde reacties, vooral over de steeds terugkerende laadschermen die de spelervaring beïnvloeden. Bethesda's eerdere titels, zoals Skyrim en Fallout, zijn eveneens bekend om hun uitgestrekte open werelden en gedetailleerde gameplay. Met de aanstaande ontwikkeling van The Elder Scrolls VI verwachten spelers belangrijke verbeteringen op het gebied van technologie en het verlagen van laadschermen.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans