Mark Darrah, de voormalige uitvoerend producent van BioWare, heeft in een video serie inzicht gegeven in de ontwikkeling van Anthem en de problemen die de game heeft gekend. Hij neemt de verantwoordelijkheid voor de vele tekortkomingen en vertelt over de eerste zes jaar van ontwikkeling, waar het team tegen tal van obstakels aanliep. Origineel gepitcht als een uniek live-service spel, werd Anthem beïnvloed door verwachtingen van EA en de verschuiving naar een meer marktrijp product. Darrah wijst op de noodzaak van een duidelijker ontwikkelingspad en stelt dat de geheimhouding rond het project bijdroeg aan de problemen. Hij legt uit dat kritische beslissingen, zoals het aantal javelins, vaak zonder solide basis zijn genomen. Anthem werd uiteindelijk opgeleverd in 2019, maar voldeed niet aan de verkoopverwachtingen van EA en is gepland om in januari 2026 volledig te worden gesloten.
Wat ging er mis tijdens de ontwikkeling van Anthem?Diverse factoren zorgden ervoor dat Anthem niet succesvol was. Een gebrek aan personeel, veranderingen in visie, tekort aan duidelijkheid over de gameplay en hoge verwachtingen van EA droegen bij aan de problemen. Darrah benadrukt dat er te weinig tijd was om de game naar behoren uit te werken en dat onnauwkeurigheden in communicatie over features zoals het aantal javelins, enorme druk op het team uitoefenden.
Anthem was BioWare's poging om de multiplayer en live-service gamingscene binnen te treden, maar het viel kort met zijn beloftes en verwachtingen. Het spel, dat in februari 2019 werd gelanceerd, onthulde een team dat oorspronkelijk gefocust was op single-player ervaringen, maar zich moest aanpassen aan een snel veranderende marktvraag. De game ontvangt lauwe tot negatieve beoordelingen, die voornamelijk gericht zijn op repetitieve gameplay en technische problemen. De middellange levensduur van Anthem leidde helaas tot een foutieve strategie die de toekomst van het project op het spel zette.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!