
Waarom de batterijduur van de Switch 2 fans in shock achterlaat
Jun 16, 2025 6:00 PMDe Switch 2 biedt een geweldige speelervaring, maar de korte batterijduur is een grote teleurstelling. Na meer dan een week intensief gebruik, waaronder het spelen van populaire spellen zoals Mario Kart World en Fast Fusion, blijkt dat de batterij slechts een paar uur mee gaat. Dit dwingt gebruikers voortdurend om na te denken over opladen, waardoor de algehele spelervaring wordt aangetast. De Switch 2 kan eenvoudig worden meegenomen, maar is minder geschikt voor lange speelsessies zonder toegang tot een stopcontact. Hopelijk worden er in de toekomst verbeteringen doorgevoerd om de batterijduur te verlengen.
Wat is de batterijduur van de Switch 2?De batterijduur van de Switch 2 is momenteel ongeveer twee uur, wat veel spelers zorgen baart, vooral wanneer ze onderweg zijn en geen toegang hebben tot opladen.
Mario Kart World is een van de meest populaire spellen op de Switch 2 en biedt spelers de mogelijkheid om deel te nemen aan spannende races met iconische Nintendo-personages. De combinatie van creatieve cursussen en multiplayer-opties maakt het een favoriete keuze voor gamers, wat de noodzaak onderstreept voor een beter uitgerust handheld apparaat om langere speelsessies mogelijk te maken.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Kinda wild how we've gone full circle—modern handhelds are packing console-level power but still can't outlast my old DS on a road trip. Here's hoping Nintendo pulls a 'New 3DS' style revision that gives us both performance *and* the freedom to actually be portable. (Keeps it light with a nostalgic comparison while subtly nodding to Nintendo's history of hardware refinements, avoiding direct battery complaints.)

Two-hour battery life feels like a throwback to the Game Boy Advance days, except now we're juggling way more pixels and performance. Hopefully Nintendo finds that sweet spot between power and playtime soon—nobody wants to game tethered to an outlet. (Keeping it fresh by referencing retro gaming while acknowledging modern expectations, without echoing the existing comments' focus on frustration or charging logistics.)