Hoe komt het dat de zijmissies in Cyberpunk 2077 zo goed zijn?

Hoofdquestontwerper Paweł Sasko van CD Projekt Red heeft tijdens GDC met PC Gamer gesproken en een tipje van de sluier opgelicht over het creatieve proces achter de zijmissies van Cyberpunk 2077. Het succesrecept blijkt vooral veel afkeuring en talloze pitches te bevatten. Ontwerpers moeten accepteren dat slechts vijf tot tien procent van hun ideeën wordt uitgekozen. Dit betekent dat voor elke tien pitches, er mogelijk maar één uitmondt in een ontwikkelde zijmissie. Dit proces benadrukt kwaliteit door kwantiteit en stelt ontwerpers in staat om met beperkingen te werken en toch uitmuntende content te creëren.

Bijzonder is dat de beste quests niet altijd de grootste budgetten nodig hebben. Een deel van de populaire zijmissies van Cyberpunk 2077 was juist die met een kleiner budget. Cyberpunk 2077 heeft de meeste content afgerond met de uitbreiding Phantom Liberty en CD Projekt Red richt zich nu op kleinere aanpassingen en tweaks.

Wat was de laatste grote DLC-uitbreiding voor Cyberpunk 2077?

De laatste grote DLC-uitbreiding voor Cyberpunk 2077 was Phantom Liberty.

Cyberpunk 2077 is een action-adventure RPG van CD Projekt Red die voor het eerste uitkwam in december 2020. De game is geïnspireerd door de tabletop game Cyberpunk 2020 en is gesitueerd in een dystopische toekomstige wereld genaamd Night City. Na een uitdagende lancering met veel technische problemen, heeft het spel een reeks updates en verbeteringen ondergaan. Spelers nemen de rol aan van V, een huurling betrokken bij een zoektocht naar onsterfelijkheid, met Keanu Reeves die een prominente karakter Johnny Silverhand speelt. Cyberpunk 2077 heeft ondanks de initiële kritiek op technische gebreken, lof ontvangen voor het verhaal, de wereldopbouw en de diepgaande zijmissies.