Er is nieuwe informatie naar voren gekomen over de problematische ontwikkeling van Duke Nukem Forever. Sheldon Carter, de COO van Digital Extremes, verklaarde dat de studio, bekend van Warframe, te druk was met de ontwikkeling van Bioshock en The Darkness 2 om Duke Nukem Forever op zich te nemen. Dit staat in contrast met eerdere claims van Scott Miller, medeoprichter van Apogee en 3D Realms, die zei dat hij de game naar Digital Extremes wilde brengen, maar dat dit intern werd afgewezen. Carter benadrukte dat prioriteit werd gegeven aan hun lopende projecten en dat de kans om de game over te nemen nooit serieus is overwogen. Bovendien viert Duke Nukem Forever deze week zijn 5,158 dagen van ontwikkeling sinds de aankondiging in 1997, wat een opmerkelijk feit is in de gaminggeschiedenis.

Waarom is de ontwikkeling van Duke Nukem Forever zo problematisch geweest?

De ontwikkeling van Duke Nukem Forever is zo problematisch geweest vanwege verschillende interne en externe factoren, waaronder creatieve verschillen, deelproblemen met de technologie en wijzigingen in het ontwikkelteam, wat heeft geleid tot aanzienlijke vertragingen en uiteindelijk een zeer verlate release.

Duke Nukem Forever is een first-person shooter gespeeld door fans van het oorspronkelijke Duke Nukem-franchise. Het begon als een veelbelovend project in de jaren '90, maar werd gekenmerkt door uitstel, herontwerpen en een onzekere toekomst. Uiteindelijk werd het na een lange ontwikkelingscyclus in 2011 uitgebracht, veel later dan aanvankelijk gepland. De game heeft zowel lof als kritiek gekregen, maar blijft een belangrijk onderdeel van de gaminggeschiedenis vanwege zijn onconventionele en langdurige ontwikkelingsproces.