Ubisoft CEO Yves Guillemot heeft verklaard dat de teleurstellende prestaties van Star Wars Outlaws te wijten zijn aan de "wilde wateren" van de Star Wars-fandom. Tijdens een recente Q&A met aandeelhouders gaf Guillemot niet aan dat de game technische problemen of klachten over repetitieve gameplay had. In plaats daarvan wijst hij op de bredere problemen met het Star Wars merk, dat recentelijk kritiek heeft ontvangen door onder andere Star Wars: The Rise of Skywalker en de ontvangst van Disney+ spin-offs zoals Book of Boba Fett. Dit heeft enkele fans de wenkbrauwen doen fronsen, vooral omdat er niets werd gezegd over de eigen tekortkomingen van de game. Star Wars Outlaws kreeg onlangs zijn eerste verhaaluitbreiding met de A Pirate’s Fortune DLC, waarin spelers kunnen samenwerken met Hondo Ohnaka. Daarnaast wordt er op 4 september een release voor de Nintendo Switch 2 verwacht.

Waarom heeft Star Wars Outlaws het niet goed gedaan bij gamers?

Star Wars Outlaws heeft het moeilijk gehad vanwege een combinatie van problemen met de branding van Star Wars, technische fouten bij de lancering en herhaaldelijke gameplay. Fans hebben ook kritiek geuit op een vermeende agenda van de ontwikkelaar, wat heeft geleid tot verdeeldheid in de reacties.

Star Wars Outlaws is een actie-avonturenspel dat zich afspeelt in het Star Wars-universum en ontwikkelt is door Massive Entertainment. Het spel volgt Kay, die zich in de onderwereld van het sterrenstelsel beweegt en verantwoordelijk is voor verschillende misdaden. De game is vooral opmerkelijk vanwege zijn open wereld en de mogelijkheid om met verschillende personages samen te werken, waaronder de populaire Hondo Ohnaka, die fans van de franchise goed zullen kennen.