Blizzard Entertainment's ontwikkelingsteam achter World of Warcraft heeft officieel een vakbond gevormd. Meer dan 500 medewerkers stemden voor deze unie, waardoor Blizzard zijn eerste “wall-to-wall” unie heeft, onder de naam World of Warcraft Game Makers Guild (WoWGG). De vakbond maakt deel uit van Communications Workers of America (CWA). De vakbondsinspanningen begonnen eind 2021 na klachten over misstanden bij de organisatie. Microsoft, dat eerder Blizzard overnam, heeft zijn toezegging aan arbeidsneutraliteit nageleefd, wat het proces van vakbondsvorming versnelde.
Waarom heeft het zo lang geduurd om de vakbond te vormen?Het organiseren van een vakbond kost tijd, vooral omdat het gaat om individuele gesprekken tussen medewerkers om steun te winnen.
World of Warcraft, dat in 2004 werd gelanceerd, is een van de meest succesvolle MMORPG's ooit. Het spel heeft een rijke geschiedenis en heeft talloze uitbreidingen uitgebracht, waaronder de recentste uitbreiding, World of Warcraft: Dragonflight. De impact van de unie kan mogelijk invloed hebben op toekomstige ontwikkelingsprojecten en de algemene werkcultuur bij Blizzard Entertainment.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!