De CEO van Warframe-ontwikkelaar Digital Extremes, Steve Sinclair, vindt dat studio's te snel stoppen met live-service games die het moeilijk hebben. Volgens Sinclair gooien veel studio's hun games weg als ze niet direct slagen, en dat is zonde van de jaren werk en moeite die erin zijn gestoken. Hij benadrukt dat het uitbrengen van een game niet allesbepalend is en dat er vaak financiële manieren zijn om door te gaan. Sinclair wijst op succesvolle voorbeelden zoals No Man's Sky en Sea of Thieves, die ondanks een moeizame start toch een solide spelersbasis hebben opgebouwd door consistente updates. Warframe zelf is ook een goed voorbeeld, met aankomende updates zoals Warframe 1999 en een open bèta van hun nieuwe game Soulframe.

Waarom stoppen sommige studios sneller met live-service games dan anderen?n

Sommige studios stoppen sneller met live-service games omdat ze vaak hoge operationele kosten hebben en worden afgeschrikt door dalende spelersaantallen. Dit leidt ertoe dat ze hun games vroegtijdig opgeven om verdere financiële verliezen te voorkomen.

Warframe is een populaire free-to-play online actie-RPG van Digital Extremes. Sinds de lancering in 2013 is het spel gestaag gegroeid door middel van regelmatige updates en toevoegingen, wat het tot een langdurig succes heeft gemaakt in de live-service gamesmarkt.