In een recente onthulling werd duidelijk dat Gabriel Angelos, een van de belangrijkste personages uit de Dawn of War-serie, niet terugkeert in Warhammer 40,000: Dawn of War 4. De creatieve directeur Jan Theysen vertelde dat ze ervoor kozen om hem niet in het spel op te nemen omdat hij 'een beetje te krachtig' is. Dit besluit is genomen om het spel in lijn te brengen met een 'normaler' heldenconcept, in plaats van het gebruik van overweldigende krachten die eerder werden gekritiseerd. In plaats daarvan keren personages als Cyrus en Jonah terug, die meer gelijkwaardig zijn aan de andere eenheden in het spel. Dawn of War 4 belooft meer dan 10 speelbare commandanten te bevatten, verdeeld over vier facties.
Waarom is Gabriel Angelos niet terug in Dawn of War 4?
Gabriel Angelos is niet terug in Dawn of War 4 omdat de ontwikkelaars van mening zijn dat zijn kracht hem te overweldigend maakt, wat niet past bij de nieuwe richting van het spel dat zich richt op 'normalere' helden.
Warhammer 40,000: Dawn of War is een iconische serie binnen de realtime strategie-games. De eerste game werd uitgebracht in 2004 en heeft sindsdien een enorme fanbase opgebouwd door zijn diepgaande gameplay en rijke lore. Gabriel Angelos, als Chapter Master van de Blood Ravens, was een centraal figuur in de vroege games en werd geliefd om zijn krachtige rol en karakterontwikkeling. Met de komst van Dawn of War 4 hoopt de ontwikkelaar het verhaal en de gameplay terug te brengen naar de kernprincipes die de serie zo populair maakten.
Reacties
I get why they're keeping Angelos out—dude was basically a walking cheat code. Here's hoping the new heroes bring that gritty, tactical feel back without needing a demigod to carry the team.
Honestly, I'm all for balance, but leaving out Angelos feels like missing a piece of the soul of Dawn of War. Still, focusing on more grounded heroes could bring back that classic tactical vibe fans have been craving.