De recente onthulling van Warhammer 40,000: Dawn of War 4 zorgde voor veel opwinding onder fans van de serie. Ontwikkeld door King Art Games, belooft deze nieuwe RTS-game niet alleen een terugkeer naar de roots van Dawn of War, maar ook een uitgebreide campagne met vier unieke facties. Na de succesvolle lancering van Iron Harvest, dat de aandacht trok van Games Workshop, heeft het team gewerkt aan een concept dat zich richt op het vertellen van verhalen in plaats van competitie. Fans kunnen zich verheugen op een nieuwe interpretatie van Dawn of War 1, met details zoals grotere gebouwen en een krachtige verhaallijn die zich afspeelt op Kronus, het herkenbare terrein uit vorige games.

Wat maakt Dawn of War 4 anders dan zijn voorgangers?

Dawn of War 4 richt zich op een sterke verhaallijn met vier afzonderlijke campagnes voor elke factie, pand bij het originele gevoel van base-building en upgrades, in plaats van alleen competitieve gameplay. Het team heeft ook besloten om belangrijke personages zoals Gabriel Angelos niet terug te brengen, om ruimte te geven aan nieuwe helden en verhalen.

Warhammer 40,000: Dawn of War is een franchise die begon met de eerste game in 2004, ontwikkeld door Relic Entertainment. De serie is bekend om zijn intense RTS-gevechten en rijke lore, waarbij het zich afspeelt in de verwoestende toekomst van het Warhammer-universum. Met de nieuwe release hoopt King Art Games een frisse blik te werpen op een geliefd genre en zijn iconische elementen nieuw leven in te blazen.