Er zijn geruchten dat de Wachowski-zussen, de makers van de Matrix-films, ooit Hideo Kojima benaderden om een Matrix-spel te maken. Dit gebeurde na de release van de eerste Matrix-film in 1999, maar een onbenoembare executive bij Konami weigerde het aanbod. Kojima was verrast door deze onthulling, aangezien hij van niets wist en destijds druk bezig was met het ontwikkelen van Metal Gear Solid 2. Hij ontmoette de Wachowski's meerdere keren, maar de mogelijkheid om een game te maken is nooit ter sprake gekomen.
Waarom is er nooit een Matrix-game van Hideo Kojima gekomen?Hideo Kojima was in 1999 intensief bezig met de ontwikkeling van Metal Gear Solid 2 en had waarschijnlijk niet de tijd of ruimte gehad om een toezegging voor een Matrix-game te overwegen. De Wachowski's hebben nooit officieel contact met hem gehad over het project, ondanks hun wederzijdse interesse.
De Matrix was een revolutionaire film die in 1999 werd uitgebracht, bekend om zijn innovatieve visuele effecten en complexe verhaal. Hoewel er later verschillende games zijn gemaakt op basis van de franchise, zoals Enter The Matrix en The Matrix: Path of Neo, hebben deze niet de impact gehad die fans verwachtten. Kojima's betrokkenheid had mogelijk geleid tot een meer memorabele game ervaring, gezien zijn reputatie voor diepere verhaallijnen en gameplay-innovaties.
Reacties
Honestly, a Kojima-directed Matrix game would've probably made us question whether we were still playing a game or living in a simulation ourselves. It's the ultimate missed crossover that could've redefined cinematic gaming years before it became trendy.
Man, what a wild what if scenario in gaming history. We could've gotten Kojima's signature fourth-wall breaking mind-benders colliding with The Matrix's reality-bending philosophy.