Wizards of the Coast heeft onlangs een nieuw Dungeons & Dragons-spel onthuld, genaamd Warlock. Dit spel is geen opvolger van Baldur's Gate 3, maar een derde-persoon actie-avontuur dat elementen van open-wereld en immersive sim in zich heeft. Warlock, ontwikkeld door Invoke Studios, betreft een grote team van 180-200 mensen en staat gepland voor release in maart 2027. De hoofdpersoon, Katri, is een Warlock die duistere magie gebruikt tegen mijnen en andere iconische Dungeons & Dragons-vijanden. De ontwikkelaars hebben benadrukt dat ze zich richten op een meeslepende ervaring en dat het spel geen tabletop RPG-elementen bevat zoals dobbelstenen.

nWat maakt Warlock anders dan andere Dungeons & Dragons-spellen?

Warlock richt zich meer op een actie-avontuur ervaring met een sterke focus op verkenning en het gebruik van magie in verschillende situaties, zonder de noodzaak van dobbelstenen en andere tabletop elementen. Dit maakt het toegankelijk voor zowel nieuwe spelers als fans van de D&D-franchise.

n

Warlock is een onderdeel van de grotere ambitie van Wizards of the Coast om games te maken, naast een ander project genaamd Exodus, dat een sci-fi RPG is en in early 2027 moet verschijnen. Warlock heeft zijn oorsprong in de studio die voorheen Tuque Games heette, bekend van het minder succesvolle Dungeons & Dragons: Dark Alliance. De nieuwe aanpak en ervaren ontwikkelaars, voornamelijk van Ubisoft, beloven een frisse wind in de D&D-spelwereld.