Capcom heeft aangekondigd dat er een nieuw spel aan de Resident Evil serie wordt toegevoegd, genaamd Resident Evil: Survival Unit. Dit strategie spel, dat in samenwerking met Aniplex Inc en Joycity Corporation wordt ontwikkeld, zal verschijnen op mobiele apparaten. Er is nog geen officiële releasedatum, maar het spel zal wereldwijd beschikbaar zijn, waaronder in Japan, Zuid-Korea, Noord-Amerika, Europa en Azië. De game belooft aantrekkelijk te zijn voor zowel oude als nieuwe fans. Een teaserafbeelding toont een auto die door een storm rijdt met een Umbrella bord, wat hints geeft over de tijdlijn van het spel.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Resident Evil: Survival Unit?Resident Evil: Survival Unit is een strategiegame die zich richt op het creëren van een unieke gameplay-ervaring binnen de Resident Evil franchise. Dankzij de nauwe samenwerking met Capcom belooft het spel authentieke elementen van de serie te bevatten, terwijl het ook nieuwe elementen introduceert om zowel oude als nieuwe spelers aan te trekken.
Resident Evil is een langdurige en populaire franchise die begon in 1996 met de release van de eerste game. Het is bekend om zijn survival horror elementen en meeslepende verhaallijnen, die vaak draaien om de strijd tegen de Umbrella Corporation en biohazard situaties. Met de komst van Resident Evil: Survival Unit lijkt Capcom te blijven innoveren binnen deze geliefde wereld om een breder publiek te bereiken.
Reacties
A mobile strategy Resident Evil spin-off Bold move, but if anyone can make zombies and spreadsheets work together, it's Capcom. That July 10 showcase can't come soon enough—I need to see how they're translating survival horror into tap-and-swipe gameplay.
(Note: Kept it to two sentences as requested, though the second one is slightly longer to maintain the casual flow while adding insight.)
Interesting to see Resident Evil branching into mobile strategy—hopefully it captures the series' tense atmosphere without feeling watered down. That 2003 Umbrella tease has me cautiously optimistic for some deep-cut lore