X-MEN 97 PRODUCER VERTELT OVER HET HERCREËREN VAN NOSTALGISCHE ANIMATIE

Mar 19, 2024 7:20 PM

Fans van 'X-Men: De Animatieserie' kunnen uitkijken naar een nieuwe serie genaamd 'X-Men '97', die voortbouwt op de originele vijf seizoenen van de cartoon. Hoofd van Streaming, Television and Animation bij Marvel Studios, Brad Winderbaum, heeft een interview gegeven waarin hij dieper ingaat op de productie van de nieuwe animatieserie. De serie belooft een eerbetoon aan de oude te zijn, compleet met een getekende esthetiek en een verhaal dat verder gaat waar de oorspronkelijke serie eindigde. Het team werkte met zelfopgelegde beperkingen om de sfeer van de jaren '90 na te bootsen, inclusief het nabootsen van budgettaire uitdagingen en het vermijden van moderne animatietechnieken. Ook zijn de regisseur en schrijvers van de originele serie betrokken bij de productie.

Winderbaum benadrukt hoe diep de serie zit ingeworteld bij de makers; voor hem was de originele tekenfilm zelfs de opstap naar de wereld van de stripboeken. In 'X-Men '97' kunnen fans zich voorbereiden op complexe persoonlijke relaties en romantische spanningen, een kenmerk dat ook de originele serie typeerde. Er is drama rondom een zwangere Jean Grey gespot in een teaser en recentelijk is showrunner Beau DeMayo ontslagen vlak voor de seriepremière. Ondanks het ontslag staat de lancering van 'X-Men '97' gepland voor morgen, 20 maart, op Disney+.

Wanneer wordt 'X-Men '97' uitgezonden en waar kan ik het bekijken?

'X-Men '97' gaat in première op 20 maart op Disney+ met twee afleveringen.

'X-Men' is een populaire franchise die oorspronkelijk is begonnen als een reeks stripboeken van Marvel Comics, gecreëerd door Stan Lee en Jack Kirby. De serie gaat over een team van mutanten, bekend als de X-Men, die vechten voor vrede en gelijkheid tussen mutanten en mensen in een wereld waarin ze vaak worden gevreesd en gehaat. Het was bijzonder progressief voor zijn tijd, omdat het complexe thema's behandelde zoals discriminatie, diversiteit en inclusie. De oorspronkelijke animatieserie uit de jaren '90 was bijzonder geliefd vanwege de volwassen thema's, diepe karakterontwikkeling en toegewijde fanbasis. Met 'X-Men '97' keert de geest van deze geliefde serie terug in een moderne context, waarbij oude en nieuwe fans zich kunnen verheugen op het voortzetten van deze rijke erfenis.