Xbox heeft tijdens een officiële podcast belangrijke informatie gedeeld over de strategie van het bedrijf waarbij het de beschikbaarheid van Xbox-games op 'elk scherm' wil realiseren. In de podcast spraken Phil Spencer, Matt Booty en Sarah Bond over de bevestiging dat de hardware van Xbox belangrijk blijft, maar dat de spellen ook toegankelijk zullen zijn op andere schermen dankzij aanvullende investeringen. Hierbij werd genoemd dat de volgende hardwaregeneratie van Xbox de grootste technische sprong zal zijn die ooit gezien is en dat er waarde wordt gehecht aan gamepreservatie, backwards compatibility en het behouden van gamebibliotheken en opslaggegevens.

Er werd ook gesproken over het uitbrengen van sommige Xbox-spellen op meerdere platformen, zoals Pentiment en Sea of Thieves die naar PlayStation en Nintendo Switch komen. Hi-Fi Rush en Grounded zijn exclusief aangekondigd voor de PlayStation, terwijl grote Xbox exclusieve titels zoals Starfield en Indiana Jones and the Great Circle alleen beschikbaar zullen zijn voor Xbox consoles en PC. De executives gaven verder geen detail over het soort spellen dat eventueel in de toekomst voor niet-Xbox platformen overwogen zal worden.

Door deze strategie neemt Xbox een stap in de richting van een meer platformonafhankelijke benadering waarbij de nadruk ligt op het toegankelijk maken van hun games op alle mogelijke apparaten, zonder de hardware te negeren waarvoor de ultieme Xbox-ervaring beleefd wordt.

Welke nieuwe mogelijkheden biedt Xbox voor het spelen van spellen op verschillende apparaten?

Xbox is van plan om het spelen van hun spellen op verschillende apparaten te faciliteren door ondersteuning te bieden voor games op meerdere schermen, wat betekent dat bepaalde titels beschikbaar zullen zijn op apparaten buiten de traditionele Xbox-hardware, zoals pc's, PlayStation en Nintendo Switch.

Ter extra informatie, Xbox is een merk van videogameconsoles ontwikkeld en eigendom van Microsoft. Het merk is uitgegroeid tot een brede multimedia service inclusief games, game streaming en een online service genaamd Xbox Network. Deze recente ontwikkeling in hun strategie om 'elk scherm' als een Xbox-platform te beschouwen, duidt op een verschuiving naar meer platformonafhankelijke mogelijkheden en bevestigt Microsoft's toewijding om hun gaming content toegankelijker te maken.