XBOX HANDHELD GERUCHTEN ZWEEFEN ROND TERWIJL PHIL SPENCER WENSEN ONTHULT

Mar 25, 2024 2:15 PM

De geruchtenstroom over een nieuwe Xbox handheld lijkt steeds realistischer te worden. Hoewel Xbox-baas Phil Spencer de komst van een draagbare Xbox in een recent interview met Polygon niet officieel heeft aangekondigd, sprak hij wel uitgebreid over wat hij zou willen zien in een dergelijk apparaat. Gebruikers zouden toegang moeten hebben tot al hun spellen en opgeslagen bestanden, en het apparaat moet aanvoelen als de Xbox-ervaring op de televisie, maar dan in een compact formaat. Spencer benadrukte verder dat hardware-innovatie, gekoppeld aan software-innovatie, zorgt voor belangrijke omslagpunten in de game-industrie, waarbij hij verwees naar het succes van de Nintendo Wii.

Momenteel denkt het Xbox hardware team na over "verschillende hardware vormfactoren en dingen die wij kunnen doen", zei Spencer. Dit doet vermoeden dat de handheld in ontwikkeling zou kunnen zijn. Eerdere gelekte documenten hebben al gewag gemaakt van plannen voor een Xbox handheld, hoewel Spencer had opgemerkt dat deze plannen verouderd waren. Microsoft heeft onlangs een meerjarige routekaart aangekondigd die een volgende generatie Xbox omvat, ondanks het plan van het bedrijf om sommige van zijn games multi-platform uit te brengen. Xbox President Sarah Bond hintte dat men rond de feestdagen "iets spannends in hardware" zou onthullen. Microsoft heeft een Xbox Showcase-evenement gepland voor juni 2024 - mogelijk krijgen we dan meer informatie.

Voor gamers die op de hoogte willen blijven van ontwikkelingen rondom Xbox en potentieel spannende nieuwe producten zoals de Xbox handheld, is het raadzaam om de Xbox Showcase in juni 2024 in de gaten te houden.

Wanneer zou meer bekend kunnen worden over de Xbox handheld?

Microsoft heeft aangekondigd dat er een Xbox Showcase-evenement zal plaatsvinden in juni 2024, waar wellicht meer informatie over de Xbox handheld zal worden vrijgegeven.

De Xbox Series X en Series S zijn beide onderdeel van de huidige generatie consoles van Microsoft. Het bedrijf zoekt continu naar manieren om de ervaring van gamers te verbeteren en uit te breiden, hetzij door nieuwe hardware-opties zoals de geruchte handheld, of door verbeteringen in de software en diensten zoals Xbox Game Pass. Met de aanhoudende populariteit van draagbare gaming, mede dankzij het succes van de Nintendo Switch, kijkt de gamewereld met spanning uit naar wat Microsoft uiteindelijk zal presenteren als hun volgende grote innovatie.