Xbox-versie van Baldurs Gate 3 nu up-to-date, Cross-Saves opgelost

Mar 18, 2024 3:38 PM

Geweldig nieuws voor liefhebbers van role-playing games: Baldur's Gate 3 heeft op de Xbox consoles een belangrijke update ontvangen waarmee ze nu gelijk lopen met andere platforms. Dankzij hotfix 22 zijn de Xbox Series X en S-gamers nu voorzien van alle recente oplossingen, inclusief hotfixes 20 en 21. Deze update pakt crashes aan en zorgt ervoor dat cross-saves tussen verschillende apparaten nu naar behoren werken. Larian Studios, de ontwikkelaar van Baldur's Gate 3, biedt excuses aan voor het ongemak en bedankt spelers voor hun geduld.

Naast de fixes voor crashes en de verbetering van de cross-save functionaliteit, omvat hotfix 22 ook verbeteringen op het gebied van UI en scripting. Zo heeft bijvoorbeeld het personage Minthara beloofd om bepaalde gedachten niet te herhalen, hetgeen verwijst naar een specifieke interactie in Act III. De update verbetert ook de gespreksstroom en lossen problemen op die spelers vast zouden kunnen zetten in gevaarlijke gebieden of gesprekken abrupt zouden kunnen beëindigen. Voor een volledige lijst van verbeteringen verwijst Larian naar de officiële patchnotities van hotfix 22.

Baldur's Gate 3 is een populaire Dungeons & Dragons RPG ontwikkeld door Larian Studios, bekend van de Divinity-serie. Het spel laat spelers hun eigen personages creëren of kiezen uit vooraf gedefinieerde personages om een verhaal vol avontuur en intrige te ervaren. Met zijn diepgaande karakteraanpassing en rijke verhaal is Baldur's Gate 3 een geliefd spel onder fans van het genre.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen van Baldur's Gate 3 hotfix 22 voor Xbox?

De belangrijkste verbeteringen zijn het oplossen van crashes, het verbeteren van de cross-save functionaliteit tussen verschillende platforms, UI-aanpassingen die de gebruikservaring verbeteren en scripting-aanpassingen die de kwaliteit van het verhaal en de interacties in het spel bevorderen.