XDefiant ontwikkelaar: Weinig marketing, maar ondersteuning gaat door

Oct 16, 2024 8:46 AM

XDefiant, de gratis te spelen concurrent van Call of Duty van Ubisoft, heeft de verwachtingen van de uitgever niet kunnen waarmaken sinds de lancering in mei. CEO Yves Guillemot gaf dit onlangs toe tijdens een financiële call. Er gaan geruchten dat de ondersteuning van XDefiant zal eindigen na Seizoen 4, maar dit is door de hoofdontwikkelaar ontkend. Mark Rubin, executive producer van XDefiant, stelde dat het team zich momenteel richt op het verbeteren van de technische ervaring en het toevoegen van meer content voor de komende seizoenen. Hij bevestigde dat er geen plannen zijn om het spel stop te zetten na Seizoen 4 en er zijn zeker discussies gaande over plannen voor Jaar 2. Volgens Rubin zijn de spelersaantallen gedaald door een gebrek aan marketing, maar zodra het spel in een betere staat verkeert, zal de marketingcampagne starten. Dit is allemaal des te zorgwekkender voor Ubisoft, dat te maken heeft met een teleurstellend jaar en recente financiële druk.

Wat zijn de toekomstplannen voor XDefiant als het spelersaantal niet verbetert?

XDefiant heeft geen plannen om het spel stop te zetten na Seizoen 4, maar de toekomst hangt af van het verbeteren van de spelerservaring en marketinginspanningen. De ontwikkelaar heeft echter benadrukt dat er al plannen worden gemaakt voor Jaar 2.

XDefiant is een dynamische gratis te spelen shooter die zich richt op snelle gameplay en competitieve elementen, en is ontworpen om te concurreren met titels zoals Call of Duty. Sinds de lancering heeft de game echter te maken gehad met verschillende uitdagingen, waaronder gebruikersaantallen en een plaats in een al verzadigde markt voor live-service shooters. De ontwikkelaars werken aan verbeteringen op technisch en contentvlak, wat cruciaal zal zijn voor het toekomstige succes van de game.