Zee van Sterren bereikt 5 miljoen spelers, hint naar 3-speler bank-coöp

Mar 13, 2024 5:45 PM

Sea of Stars, de turn-based RPG van ontwikkelaar Sabotage Studio, heeft inmiddels de mijlpaal van vijf miljoen spelers bereikt en viert dit succes met het teasen van een nieuwe co-op modus. In een korte teaser video, getiteld "Single-Player+", zien we drie personages gezamenlijk de spelwereld verkennen. De co-op modus belooft de kern van de turn-based gameplay te behouden met de toevoeging van "co-op timed hits". Details over de releasedatum van deze modus zijn nog schaars, maar Sabotage heeft beloofd binnenkort meer informatie te delen.

Het spel, uitgebracht in augustus 2023 voor PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, en Xbox Series X | S, combineert de charme van klassieke RPGs met moderne twists. Tevens is aangekondigd dat Sea of Stars fysieke edities zal krijgen voor Switch, PlayStation en Xbox consoles op 10 mei. Het spel is goed ontvangen en prees vooral om zijn bekende maar frisse benadering van het genre.

Wat kunnen spelers verwachten van de nieuwe co-op modus in Sea of Stars?

Spelers kunnen een uitbreiding van de single-player ervaring verwachten met de toevoeging van coöperatieve gameplay, waarbij samenwerking en getimede acties essentieel zijn. Meer specifieke details en een releasevenster moeten nog bekendgemaakt worden door Sabotage Studio.

Als achtergrondinformatie, Sea of Stars is geïnspireerd door klassieke RPG's uit de jaren '90 en staat bekend om zijn retro gevoel, gecombineerd met moderne spelelementen. Kenmerkend zijn de gedetailleerde pixelart stijl en de boeiende verhaallijn. Het succes van het spel benadrukt de aanhoudende populariteit van het RPG-genre en de vraag naar spellen die een nostalgische ervaring met een frisse draai bieden.