Eiji Aonuma, de producer van The Legend of Zelda, heeft in een interview met IGN zijn visie gegeven op lineaire spellen, waarbij hij ze beschrijft als "games van vroeger". Hij vraagt zich af waarom spelers terug zouden willen naar een meer beperkende spelervaring wanneer moderne spellen juist meer vrijheden en keuzemogelijkheden bieden. Hoewel Aonuma begrip toont voor de wens naar nostalgie en de roep om traditionele Zelda-games, merkt hij op dat dit gepaard gaat met hogere ontwikkelingskosten.

Details over een mogelijke nieuwe The Legend of Zelda-game na Tears of the Kingdom zijn nog niet bekendgemaakt, maar het lijkt erop dat de toekomst van Zelda mogelijk bij de openwereldstructuur blijft. Tears of the Kingdom, dat eerder dit jaar uitkwam, werd zeer positief ontvangen en beloond met een perfecte score door recensenten voor zijn inventieve gameplay en verkenningsmogelijkheden.

Wordt er nog een traditionele lineaire Zelda-game uitgebracht?

Op dit moment heeft Nintendo geen informatie vrijgegeven over een nieuwe traditionele, lineaire Zelda-game. De recente opmerkingen van Eiji Aonuma suggereren dat de serie zich mogelijk blijft focussen op de openwereldstructuur die we in de recente uitgaven hebben gezien.

Als extra achtergrondinformatie: The Legend of Zelda-serie heeft een lange geschiedenis en een grote fanbase. Sinds de originele release in 1986 heeft het vele klassieke titels voortgebracht, waarbij de transitie van lineaire naar open-wereld gameplay een belangrijk evolutiepunt is. Dit begon met de sprong die The Legend of Zelda: Breath of the Wild maakte, wat een grote verschuiving in de gameplay en structuur van de serie betekende vergeleken met eerdere titels zoals Ocarina of Time en Twilight Princess. Niet alleen wordt de serie tevens geroemd om zijn rijke verhalen en diepgaande puzzels, maar is het ook een van de vlaggenschipfranchises voor Nintendo geworden.