De Legende van Zelda-producer Eiji Aonuma heeft te kennen gegeven dat hij zich niet al te druk maakt om de chronologie van de serie, vooral met betrekking tot de aankomende titel 'Tears of the Kingdom'. In een interview met IGN geeft hij aan dat een strikte focus op de tijdlijn de creativiteit en visie van het ontwikkelteam kan beperken. Aonuma staat open voor verschillende interpretaties van de verhalen door spelers en ziet de figuren Link, Zelda en Ganondorf in elk spel hun rol op potentieel verschillende manieren vervullen.

'Tears of the Kingdom' kende een vliegende start met de verkoop van 10 miljoen exemplaren binnen drie dagen na de release op 12 mei. IGN prees het spel met een perfecte score van 10/10 en benoemde het als een fenomenale opvolger die de verwachtingen overtreft. Voor extra hulp bij het spel biedt IGN een complete walkthrough en gids.

Wat maakt 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom' uniek ten opzichte van de vorige games?

'Tears of the Kingdom' bouwt voort op de succesformule van zijn voorganger maar gaat nog een stap verder door de wereld van Hyrule verder uit te breiden en nieuwe, innovatieve gameplay-elementen toe te voegen. Met de toegevoegde vrijheid van verkennen en verbeterde mechanica zet de titel een nieuwe norm voor open-wereld avonturen binnen de serie.

'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom' is een direct vervolg op het zeer succesvolle 'Breath of the Wild' en speelt zich af in hetzelfde universum. Deze serie staat bekend om zijn innovatieve gameplay, diepe verhaallijnen en dynamische wereld. Door weinig belang te hechten aan een vaste chronologische volgorde geeft Aonuma aan dat creativiteit en het vertellen van meeslepende, unieke verhalen voorrang hebben bij de ontwikkeling van de games.