
Zeldas Majoras Mask ontwerper zegt dat maan helemaal niet eng is
Feb 23, 2025 10:59 AMIn een recent interview gaf Takaya Imamura, de art director van The Legend of Zelda: Majora's Mask, aan dat hij de iconische elementen zoals de vallende maan en de titelmasker niet als eng beschouwde tijdens de ontwikkeling. Terwijl de meeste spelers de angstaanjagende sfeer van het spel erkennen, had Imamura een unieke ontwerpmethode voor ogen en vond hij zijn creaties niet beangstigend. Dit benadrukt de uiteenlopende percepties van spelers en ontwikkelaars over de griezelige thema's in het spel. Ondanks zijn mening blijft de spanning van de vallende maan een centraal en stressvol element dat velen intrigeert.
Waarom is The Legend of Zelda: Majora's Mask zo'n angstaanjagend spel?Majora's Mask wordt vaak als angstaanjagend ervaren door zijn unieke tijdmechanisme en de constante dreiging van de vallende maan, wat een gevoel van urgentie en spanning creëert. De donkere thema's en de mysterieuze achtergrond van het spel dragen ook bij aan de onheilspellende sfeer, waardoor het een van de meest gelaagde en intrigerende delen van de Zelda-franchise is.
The Legend of Zelda: Majora's Mask werd oorspronkelijk uitgebracht op de Nintendo 64 in 2000 en is sindsdien beroemd geworden om zijn duistere toon en complexe verhaallijnen. Het spel draait om Link die tegen de klok moet strijden om de wereld van Termina te redden, wat de speler dwingt om strategisch gebruik te maken van tijd en middelen. Deze unieke mechanic en de onheilspellende esthetiek maken het spel tot een cultfavoriet onder fans van de actie-avonturengames.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s fascinating how Majora’s Mask’s unsettling vibe and emotional depth create this weirdly comforting tension—like a campfire story that’s equal parts spooky and soulful. Imamura’s focus on uniqueness over horror really shows how the game’s legacy is built on its ability to surprise and connect, even decades later.

It's wild how Majora's Mask manages to balance its eerie, almost oppressive atmosphere with such a heartfelt narrative—it’s like the game thrives on that tension. Imamura’s perspective on the design being more about uniqueness than horror really highlights how art can resonate differently with creators and players, which is part of what makes it so timeless.