Backbeat - €39.99

Genre: Puzzel en Behendigheid
EAN: 7350002931677
Reviewscore: 4 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €40.99 €39.99
Backbeat - Nintendo Switch

Backbeat is een unieke videospelervaring die spelers meeneemt op een muzikale reis vol avontuur en strategie. Je kruipt in de huid van Stephanie 'Watts' Watson, een gepassioneerde aspirant-bassist die haar weg probeert te vinden in de wereld van de funk. Na talloze auditie-periodes en het ontbreken van muziek die echt bij haar resoneert, ontdekt ze eindelijk de magie van funk en besluit ze een band op te richten met een groep amateurs uit haar geboortestad.

De grote uitdaging? De Battle of the Bands tegen La Tormenta, de favoriete van de kunstacademie. Dit brengt niet alleen een muziekwedstrijd met zich mee, maar ook een spannend karaktergedreven verhaal dat zich afspeelt in de buitenwijken van Amerika in de jaren '90.

In Backbeat is elk personage uniek en beweegt het zich op zijn eigen manier door de kaart. Ze komen allemaal verschillende oplossingen en obstakels tegen. Het spel draait om strategische bewegingen; het vooruitgang van een personage neemt een beurt en een deel van de tijdlijn in beslag. Dit betekent dat je zorgvuldig moet nadenken over je zetten en hoe deze de acties van anderen beïnvloeden. Als je een zet terugdraait, maak je die ongedaan, wat je de kans biedt om nieuwe strategieën te verkennen.

Verander de Tijd
Een van de meest intrigerende elementen van Backbeat is de mogelijkheid om tijd te manipuleren. Je kunt elk personage afzonderlijk besturen en terug- of vooruitspoelen langs de tijdlijn om de gewenste resultaten te bereiken. Deze mechaniek zorgt ervoor dat veranderingen zich weerspiegelen in de voortgang en acties van elk personage, zowel in het verleden als in het heden. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden, terwijl andere worden geëlimineerd.

Superbewegingen en Strategische Puzzels
Elk personage beschikt over een unieke superbeweging die alleen onder bepaalde omstandigheden kan worden geactiveerd. Of je nu als bassist krappe ruimtes door je tenen tiptooit, als keytarspeler door bewakers glijdt, of als drummer door muren breekt: strategisch gebruik van deze bewegingen is cruciaal. Het vergroot het aantal oplossingen voor elke puzzel en helpt je bij het behalen van een maximale score.

Het succesvol navigeren door de niveaus van Backbeat hangt ook af van vier op bronnen gebaseerde muzikale statistieken. Deze bepalen hoe en wanneer je objecten in de niveaus kunt verplaatsen en ermee kunt communiceren. Bij inefficiënt gebruik kunnen ze je voortgang volledig blokkeren, terwijl vindingrijkheid kan leiden tot geweldige muzikale ketens en hoge scores.

Belangrijkste Kenmerken:
- Multilineaire, op tijd gebaseerde omgevingspuzzels
- Karaktergedreven verhaal met een nostalgische jaren '90 flair