Espgaluda II - €49.99

Genre: Shoot em Up
EAN: NDG1701486407
Reviewscore: 4.5 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €50.99 €49.99
Espgaluda II - Nintendo Switch

Espgaluda II, ontwikkeld door de befaamde studio Cave, is een gevangenis van high-octane actie en prachtige graphics, die de shooter-gameplay naar een geheel nieuw niveau tilt. Dit spel is een directe opvolger van het originele Espgaluda en komt met een spannende mix van verhaal, strategisch gameplay en unieke mechanics. Geïnspireerd door alchemie en mechanica, draait het spel om Galuda, een biologisch wapen dat de Heilige Geest en mensen verbindt.

In de wereld van Espgaluda II heeft de militaire natie 'Shinra', die ooit de macht van Galuda in handen had, zijn val beleefd. Dit gebeurde drie jaar geleden, toen de twee Galuda, 'Ageha' en 'Tateha', een onverwachte rebellie veroorzaakten. De gebeurtenissen rondom deze oorlog hebben een blijvende impact gehad en zetten de toon voor de avonturen die volgen. Na een experiment dat gericht was op contra-indicaties, verwierf 'Soma' kunstmatig de capaciteiten van Galuda, wat leidde tot de geboorte van de moordenaar 'Asagi', die de koning van Soma heeft vermoord. De prins en prinses van het Soma-land, 'Tsubame' en 'Janome', zijn vastbesloten om Asagi te achtervolgen, terwijl Ageha en Tateha alles op alles zetten om Asagi te redden en de tragedie te stoppen.

KARAKTERISTIEK GEVECHTSYSTEEM

Het gevechtsysteem in Espgaluda II is uniek en dynamisch, met de ultieme kracht om de ware essentie van Galuda naar voren te brengen via de 'Ascension' en 'Awakening Death World' mechanics. Tijdens de Hemelvaart veranderen de karakters en geslachten van de hoofdpersonen, waardoor de persoonlijkheid en het uiterlijk van de gefuseerde 'Heilige Geest' naar de oppervlakte komen. Dit zorgt voor een innovatieve speelervaring die zowel visueel als strategisch aantrekkelijk is.

Bij activatie creëert het systeem een barrière die de tijd vertraagt, waardoor zowel de scrollsnelheid van het scherm als de snelheid van vijandelijke aanvallen vermindert. Dit maakt het voor zelfs beginners mogelijk om gemakkelijk hogesnelheidskogels en dicht spervuur te ontwijken. Gevorderde spelers kunnen echter hun vaardigheden benutten om grote scores te behalen, waardoor een geïntegreerd aanvallend en verdedigend spelsysteem ontstaat.

FUNCTIES

• Drie spelbare karakters, elk met unieke aanvalskenmerken.
  • Een beginnersmodus is beschikbaar voor nieuwkomers, terwijl de arrangementmodus speciaal is ontwikkeld voor de thuisversie van het spel.