Genre: RPG
EAN: NDG7236390733
Reviewscore: 3.9 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €35.99 €34.99
Neon Blood Limited Edition - Nintendo Switch

Neon Blood Limited Edition: Een Cyberpunk Avontuur in 2053

In het jaar 2053, na de verwoestingen van de Derde Wereldoorlog, is de mensheid verenigd in één enkele macropolis genaamd Viridis. Deze immense stad bestaat uit twee contrasterende gebieden: het luxe Bright City en het dystopische Blind City. In deze sfeervolle en complexe setting nemen spelers de rol aan van Axel McCoin, een vastberaden detective die zich inzet voor gerechtigheid en gelijkheid.

De Neon Blood Limited Edition bevat:
- Steelbook
- Artboek
- Stadsgids
- Downloadbare soundtrack.

Het Verhaal van Axel McCoin

Axel, afkomstig uit Blind City, raakt gefrustreerd door de grote sociale ongelijkheden die zijn wereld beheersen. Hij kiest ervoor om in opstand te komen tegen de onderdrukking en wordt een symbool van verzet. Gedurende zijn reis zal hij niet alleen krachtige bondgenoten tegenkomen die hem steunen, maar ook genadeloze tegenstanders, waaronder Ruby Emerald. Zij zal er alles aan doen om Axels plannen te dwarsbomen en de sociale status quo te handhaven.

Gameplay en Stijl

Neon Blood is een neo-noir cyberpunk RPG gecombineerd met grafische avonturen-elementen, en heeft een unieke 2,5D-esthetiek. Het spel maakt gebruik van PixelArt 2D-sprites samen met mooi gemodelleerde 3D-omgevingen. In deze dystopische RPG krijgen spelers een diepgaand verhaal en een turn-based gevechtsysteem dat geïnspireerd is op retro-RPG's, wat voor een sterke strategiefactor zorgt.

Verken de Wereld van Viridis

De spelers krijgen de kans om de uitgestrekte macropolis van Viridis te verkennen. Het spel biedt tal van geheimen die ontdekt moeten worden via een volledig dialoog-gebaseerd detectivesysteem. Deze dynamische interactie met andere personages maakt je keuzes des te belangrijker, terwijl je de complexe relaties en intriges binnen deze futuristische wereld ontrafelt.

Met de combinatie van een intrigerend verhaal, prachtig ontworpen graphics en uitdagende gameplay, biedt Neon Blood spelers de kans om diep in een cyberpunk universum te duiken waar elke actie gevolgen heeft. Ontdek de stad, strijd tegen onrecht en word de held die Viridis nodig heeft!

Conclusie

Neon Blood Limited Edition is een must-have voor elke liefhebber van RPG’s, cyberpunk en visueel verbluffende games. Met zijn unieke stijl, boeiende verhaallijn en de speciale editie-inhoud, zoals de Steelbook en soundtrack, biedt het voldoende redenen voor gamers om deze game aan hun collectie toe te voegen!