Return to Monkey Island - €69.99

Genre: Adventure
EAN: NDG9730829547
Reviewscore: 4.9 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €70.99 €69.99
Return to Monkey Island - Nintendo Switch

Return to Monkey Island markeert een spannende terugkeer naar één van de meest geliefde avonturengameseries in de geschiedenis van de gaming. Dit nieuwe hoofdstuk is ontwikkeld door Ron Gilbert, de originele maker van de serie, in samenwerking met Lucasfilm Games. De game is een direct vervolg op de iconische titels The Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck's Revenge, wat het een must-play maakt voor zowel veteranen als nieuwe spelers.

Jaren zijn verstreken sinds de laatste ontmoeting tussen de onhandige yet charmante piratenheld Guybrush Threepwood en zijn eeuwige vijand, de zombiepiraat LeChuck. De wereld rond hem is echter veranderd: zijn ware liefde, Elaine Marley, heeft haar focus verlegd van het regeren; en Guybrush zelf voelt zich verloren en onbevredigd omdat hij het geheim van Monkey Island nog steeds niet heeft weten te onthullen.

In deze nieuwe ervaring zien we dat hippe, jonge piratenleiders onder leiding van Captain Madison de controle hebben overgenomen op Melee Island. De sfeer is veranderd; de bekende eilanden worden nu geregeerd door onbekende en soms gevaarlijke leiders. Ondanks deze veranderingen, zoals de arrestatie van de beroemde zakenman Stan wegens 'marketinggerelateerde misdaden', zijn er nog steeds mogelijkheden om avonturen te beleven en geheimen te ontdekken.

Spelers worden uitgenodigd om de volle zee op te gaan en de mysterieuze, onontdekte gebieden te verkennen. Smart puzzels, bizarre situaties en scherpe reacties zijn de belangrijkste zaken die tussen Guybrush en zijn glorie staan. De game brengt de klassieke point-and-click gameplay naar de moderne tijd, waardoor het toegankelijker en leuker wordt voor nieuwe spelers.

Met contextgevoelige interacties, reactieve dialoogstructuren en een gebruiksvriendelijk inventarisatiesysteem is piraterij nog nooit zo eenvoudig geweest. Dit zorgt ervoor dat spelers zich volop kunnen concentreren op de uitdagende puzzels en de hilarische dialogen die zo kenmerkend zijn voor de Monkey Island-serie.

De spelers zullen de veranderende, soms vriendelijke omgeving van Melee Island navigeren, waar oude vrienden en nieuwe gezichten samenkomen. Ondertussen zullen ze onbekende landen verkennen zoals het toepasselijk genoemde Terror Island en de huiveringwekkende buitenposten van Brrr Muda. Dit zorgt voor een interessante mix van avontuur waar zowel bondgenoten als vijanden te vinden zijn.

Met de terugkeer van Ron Gilbert en zijn team, waaronder co-schrijver Dave Grossman, art director Rex Crowle (bekend van Knights & Bikes en Tearaway), en de gerenommeerde componisten Peter McConnell, Michael Land en Clint Bajakian (die ook aan de oorspronkelijke titels hebben gewerkt), belooft Return to Monkey Island een nostalgische maar toch vernieuwende ervaring te worden voor alle piratenfans.

Speel de klassieke avonturensfeer opnieuw en