Risk System - €39.99

Genre: Shoot em Up
EAN: 0198168074909
Reviewscore: 4.5 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €40.99 €39.99
Risk System - Nintendo Switch

Risk System is een indrukwekkende handgemaakte 2D Shoot-em-up die spelers meeneemt in een dynamische en spannende ruimte-ervaring. Dit unieke spel onderscheidt zich door een innovatief kernmechanisme waarmee je de vuurkracht van je schip kunt vergroten door stunts uit te voeren en tussen vijandelijk vuur door te slingeren. De combinatie van het uitdagende gameplay-systeem en de prachtige visuele stijl zorgt ervoor dat je je een waaghalspiloot voelt uit de meest sensationele mecha-anime.

In Risk System is het de bedoeling dat je jouw B-meter vergroot en de vuurkracht snel opkrikt door zo dicht mogelijk bij vijandelijk vuur te vliegen en hun energie te absorberen. Hoe dichter je vliegt, hoe meer energie je genereert, en dat maakt het spel extra spannend! Door je wapen af te vuren terwijl je dicht bij het vijandelijk vuur blijft, kun je krachtige 'Risk Shots' uitvoeren. Het vernietigen van vijanden met deze krachtige schoten levert jou bovendien energie op voor je schild. Het valt niet te ontkennen: de beste verdediging is een riskante overtreding!

Als een echte toppiloot leer je snel om Barrel Rolls te gebruiken om snel de verticale ruimte te bestrijken en je aanval aan te passen aan de veranderende situaties op het slagveld. Wanneer je B-meter vol is, laat je de Barrier Breaker los om enorme schade toe te brengen aan alles wat zich in je visier bevindt!

Een van de meest unieke aspecten van Risk System is de mogelijkheid om hoge scores te behalen voor explosieve verwoestingen en het nemen van risico's. Door meerdere vijanden tegelijk te vernietigen en gebruik te maken van 'Risk Shots' kun je combo's aan elkaar rijgen en je scorevermenigvuldiger verhogen. Dit geeft spelers een extra laag van strategie en uitdaging, waardoor elke missie spannend en gevoelig blijft voor verschillende speelstijlen.

Bovendien biedt Risk System meerdere eindes en karakterinteracties die sterk afhankelijk zijn van de prestaties van de speler. Dit weerspiegelt de evolutie van de hoofdpersoon die zijn schip onder de knie krijgt en de gameplay-systemen benut om een diepgaand verhaal te vertellen. Alle acties die je onderneemt tijdens missies zullen consequenties hebben, wat betekent dat je spelervaring uniek en persoonlijk is.

In conclusie, Risk System biedt een frisse benadering van het Shoot-em-up genre met zijn unieke gameplaymechanismen, prachtige animaties, en een meeslepende verhaalstructuur. Het is dan ook een aanrader voor liefhebbers van de genre en voor iedereen die houdt van spannende, op risico gebaseerde gameplay!