Korting €5
EAN: 4589871980445
Reviewscore: 4.5 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €49.99 €44.99
Cross Tails - PlayStation 5

Ontdek de wereld van Cross Tails

Cross Tails is een tactische strategische RPG die spelers meeneemt op een epische reis vol karakterontwikkeling en een meeslepend verhaal. Het spel speelt zich af in een 3D-kwartaalaanzicht en neemt je mee in een serie uitdagende turn-based gevechten waarin je strategisch moet nadenken om te overwinnen. Met een breed scala aan unieke personages en klassen biedt Cross Tails een boeiende spelervaring die fans van het genre zeker zal aanspreken.

Verhaal

De setting van Cross Tails is het koninkrijk Ranverfurt, bewoond door de Hundianen, en de Republiek Hidiq, het thuisland van de Felles. Deze twee naties zijn al tien jaar verwikkeld in een oorlog zonder einde, gedreven door wederzijdse haat die zo diepgeworteld is dat het lijkt alsof het in het geheugen van beide volkeren is gegrift. Het verhaal ontvouwt zich als spelers de koers van de oorlog beïnvloeden door strategische beslissingen te nemen en de complexe relaties tussen de personages te verkennen.

Spelmechanica

Een van de belangrijkste aspecten van Cross Tails zijn de turn-based gevechten. Deze zijn zeer strategisch en maken gebruik van de variërende hoogte van het terrein en karakteroriëntatie. Spelers kunnen profiteren van de verschillende omgevingsfactoren om hun tegenstanders te overwinnen. Daarnaast biedt het spel een hoge mate van vrijheid in karakterontwikkeling, waarbij je de mogelijkheid hebt om te wisselen tussen meer dan 30 verschillende klassen.

• Zware ridder: Een stevige tank die als muur dient in de voorhoede.
  • Boogschutter: Specialiseert zich in langeafstandsaanvallen en kan vijanden van een afstand uitschakelen.
  • Tovenaars: Beheersen krachtige magie die het verloop van het gevecht kan veranderen.
  • Genezers: Ondersteunen het team door de gezondheid van verwondde bondgenoten te herstellen.

Met een diepgaande vaardigheidsboom en de mogelijkheid om je geloof te selecteren, kan elke speler zijn eigen unieke speelstijl creëren en aanpassen. Strijd door spannende missies en onderweg ontdek je meer over de rijke geschiedenis en de karakters die de wereld van Cross Tails bevolken.

Conclusie

Cross Tails is niet zomaar een andere strategische RPG; het biedt een meeslepende ervaring vol met diepgang en strategische mogelijkheden. Of je nu een doorgewinterde gamer bent of een casual speler, de boeiende verhalen en de gevarieerde gameplay maken dit spel tot een aanrader voor iedereen die van RPG's houdt. Bereid je voor om je vaardigheden op de proef te stellen en de wereld van Cross Tails te verkennen!