Genre: Adventure
EAN: 0810105670615
Reviewscore: 4.8 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €59.99 €54.99
Sheepo - PlayStation 5

Sheepo: Een Intergalactische Avontuur op Planeet Cebron

In de indie-game Sheepo neem je de rol aan van Sheepo, een schattig en nieuwsgierig wezen dat net is begonnen aan zijn eerste dag bij een intergalactische soortendatabase. Je missie? Een onbekende maar fascinerende planeet, genaamd Cebron, bezoeken en al zijn unieke en kwetsbare levende wezens redden van uitsterven. Ondanks dat het misschien een overweldigende taak lijkt voor één dag, moet je weten dat een enkele dag op Cebron maar liefst 8000 Aardse dagen duurt. Oh, en het salaris? Dat is helaas gebaseerd op Cebron-dagen!

Gameplay en Mechanica

Sheepo is geen traditionele platformer of metroidvania: het spel wijkt af van de standaard vechtmechanieken die je meestal zou verwachten. In plaats daarvan draait de gameplay om platformactie en verkenning. Door verschillende wezens te verzamelen, verkrijgt Sheepo unieke vaardigheden zoals graven, vliegen en teleporteren, waardoor je door een uitgestrekte en onderling verbonden wereld kunt navigeren.

Om een wezen te vangen, is het noodzakelijk om hun niet-uitgekomen ei te vinden. Deze eieren worden vaak sterk bewaakt door een 'koningin' die fungeert als een baas. Wanneer je een ei verzamelt, krijg je de mogelijkheid om in dat wezen te transformeren, wat je in staat stelt om dieper in de mysterieuze wereld van Cebron te verkennen en nieuwe gebieden te ontdekken en ontgrendelen.

FUNCTIES van Sheepo:

• Strakke platformactie: Je speelt als Sheepo en als de verschillende wezens die je tegenkomt, waardoor de gameplay dynamisch en vernieuwend blijft.
  • Uitgestrekte landschappen: Verken diverse gebieden, waaronder oude mijnen, een verlaten winkelcentrum en weelderige bossen. De wereld zit vol met verborgen kamers en bijzondere personages.
  • Verzamelen van verborgen voorwerpen: Spelers kunnen meer dan 75 verborgen veren verzamelen, de lokale valuta van de planeet, die je kunt uitgeven in de overgebleven winkel in DeadMall.
  • Niet-lineaire gameplay: De spelwereld opent zich snel, zodat je je eigen route kunt creëren terwijl je verder verkent, eieren ontdekt en nieuwe transformaties verkrijgt.
  • Ontmoet de lokale bevolking: Terwijl je door de verschillende gebieden reist, ontdek je wat er met de planeet Cebron aan de hand is en ontmoet je zijn unieke bewoners.

Conclusie

Sheepo biedt een unieke mix van platformactie en verkenning met een charmante verhaallijn. Of je nu een doorgewinterde gamer bent of gewoon een casual speler die op zoek is naar iets nieuws, Sheepo zorgt voor een vermakelijke ervaring vol avontuur en ontdekking. Bereid je voor om jezelf te verliezen in de prachtige wereld van Cebron en laat je verrassen door de schatten die op je wachten!