White Day: A Labyrinth Named School - €39.99

Genre:
EAN: 5060690796183
Reviewscore: 4.5 / 5

Bestel bij Nedgame.nl voor €39.99 €39.99
White Day: A Labyrinth Named School - PlayStation 5

White Day: A Labyrinth Named School is een spannende horrorgame die spelers meeneemt in de duistere en griezelige wereld van een verlaten school. Deze Koreaanse klassieker, oorspronkelijk uitgebracht in 2001, heeft een moderne reïncarnatie ondergaan met nieuwe graphics en geluidseffecten, waardoor het nu toegankelijk is voor een nieuwe generatie gamers. Het spel biedt een mix van stealth gameplay, puzzels en angstaanjagende ontmoetingen met geesten, waardoor je op het puntje van je stoel blijft zitten.

Het verhaal begint op de vooravond van Witte Dag, wanneer de nieuwe leerling Lee Hee-min de Yeondu High School binnensluipt om een doos snoep te verstoppen voor het meisje van zijn dromen. Wat begint als een onschuldige daad, verandert al snel in een nachtmerrie wanneer de rolluiken dichtgaan en hij opgesloten raakt in de school. Hee-min moet niet alleen de moordende conciërges ontwijken die door de gangen patrouilleren, maar ook de kwelende zielen die de school nog steeds bewonen.

Een van de belangrijkste elementen van White Day: A Labyrinth Named School is het kat-en-muis-spel. Spelers verkennen een uitgebreid netwerk van kamers en gangen, waarbij ze gebruikmaken van kaarslicht om onopgemerkt te blijven. Het loont om stil te zijn en de lichten uit te doen, want de conciërges zijn meedogenloos. Daarnaast zijn er maar liefst 20 unieke geesten om tegen te komen, elk met hun eigen huiveringwekkende verhalen en tragische oorsprongen. Door spookverhalen te verzamelen, krijg je meer inzicht in de geschiedenis van de school en de duistere gebeurtenissen die zich daar hebben afgespeeld.

Naast het dodendans met de conciërges en geesten, biedt deze game een scala aan hersenkrakende puzzels. Het is essentieel om belangrijke voorwerpen te verzamelen en sluwe raadsels op te lossen terwijl je de klok de hele tijd in de gaten houdt. Wat het spel echt uniek maakt, is dat de oplossingen voor de puzzels elke keer veranderen, wat zorgt voor een verrassende ervaring bij elke speelbeurt.

De klassieke overlevingshorrormechanismen zijn eveneens aanwezig, zoals voorraadbeheer en beperkte genezingvoorwerpen. Dit verhoogt de spanning en maakt strategisch denken noodzakelijk. Bovendien kunnen spelers kiezen uit meerdere eindes—met maar liefst 10 verschillende mogelijke eindes—afhankelijk van de keuzes en acties die ze in het spel maken. Deze vertakkende dialoogopties voegen een extra laag van diepgang toe aan de gameplay.

Extra uitdaging vind je in het dynamische schriksysteem, waarmee je de moeilijkheidsgraad van het spel kunt aanpassen. Voor de echte durfals zijn er de modes 'Hard' en 'Hell', waarbij je te maken krijgt met een tijdslimiet en intense spookactiviteit. Dit zorgt ervoor dat elke speelsessie verrassend en spannend blijft.

Ten slotte is er voor de fans van customization een leuke toevoeging met de bonus-DLC, waar meer dan 30 extra kostuums zijn inbegrepen. Deze variëren van alternatieve schooluniformen tot