Alone in the Dark review | Game-Scanner.nl

• Sfeervolle eerbetoon aan de klassieke horrorervaring
  • Sterke focus op een meeslepend verhaal en mysterie
  • Goede acteerprestaties en intrigerende karakters

• Af en toe technische mankementen
  • Gevechtssysteem voelt onhandig aan
  • Gebrek aan innovatie binnen het gameplay-ontwerp

Alone in the Dark blaast nieuw leven in een legendarische serie met een respectvolle hommage aan het origineel. Deze game draait om atmosfeer en narratief, en biedt fans van klassieke horror een mysterieuze en soms verstikkende ervaring die de sfeer van de jaren '20 prachtig weet te vangen. De acteerprestaties zijn van hoog niveau en brengen het obscure Derceto Manor en zijn bewoners tot leven. Hoewel het spel een aantal technische mankementen kent en soms worstelt om zichzelf modern te voelen in een snel-evoluerend genre, slaagt het er toch in om de speler mee te slepen in zijn unieke wereld. Het is jammer dat het gevechtssysteem en de puzzels niet altijd even soepel werken, wat afbreuk doet aan de immersie. Niettemin, de liefde voor het origineel en het genre is duidelijk voelbaar en voor liefhebbers van de serie een waardevolle toevoeging.

Hoewel andere recensenten wisselvallige scores geven, lijkt er consensus te zijn over het feit dat deze herinterpretatie van Alone in the Dark veel respect toont voor zijn roots. De game vindt niet per se het wiel opnieuw uit maar excelleert in het neerzetten van sfeer en het vertellen van een griezelig verhaal. De technische uitvoering en het gevechtssysteem krijgen kritiek, maar de algehele ervaring wordt gezien als een stap in de goede richting voor de serie. Het sentiment is dat dit spel vooral aan te raden is voor fans van de originele game en liefhebbers van het survival horror-genre.